امروز:17 اردیبهشت 1403

سرویس تلفن همراه در حال آمدن به تونل های متروی نیویورک است، اما مدتی طول خواهد کشید

سرویس تلفن همراه در حال آمدن به تونل های متروی نیویورک است. این هفته، اداره حمل و نقل متروپولیتن اعلام کرد که پروژه 10 ساله ای را برای سیم کشی تمام مسیرهای زیرزمینی 418 مایلی زیر شهر با اتصال بی سیم آغاز کرده است. Transit Wireless زیرساخت های لازم را ایجاد خواهد کرد و صورتحساب 600 میلیون دلاری حاصل را به عنوان بخشی از یک جریان عمومی-خصوصی بین دو سازمان تامین خواهد کرد.

اگر نام آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که Transit Wireless شبکه وای فای زیرزمینی MTA را اداره می کند. همچنین یک شرکت تابعه از BAI Communications است، شرکتی که پروژه های مشابهی را در تورنتو، هنگ کنگ و سایر نقاط جهان تکمیل کرده است. این توافقنامه همچنین باعث خواهد شد که Transit Wireless تمام 191 ایستگاه بالای زمینی MTA و 21 ایستگاه راه آهن Staten Island را با WiFi سیم کشی کند. خبر خوب برای نیویورکی ها و بازدیدکنندگان این است که کار روی این پروژه منجر به وقفه های اضافی در خدمات مترو نمی شود.

به گفته نیویورک تایمز، Transit Wireless قصد دارد هزینه پروژه را از طریق جمع آوری داده ها و اجاره کابل فیبر نوری به اپراتورها بپردازد. این شرکت پس از جبران سرمایه اولیه خود، تقسیم درآمد را با MTA آغاز خواهد کرد. در ابتدا، آژانس می تواند منتظر کاهش 20 درصدی باشد، قبل از اینکه این مبلغ در 15 سال پس از بازگرداندن Transit Wireless به 40 درصد افزایش یابد.

MTA تنها آژانس حمل و نقل نیست که برای ارائه خدمات تلفن همراه به سواران خود کار می کند. سال گذشته، حمل و نقل برای لندن گفت که مترو تا سال 2024 دسترسی کامل به تلفن همراه خواهد داشت. شهرهای دیگر مانند سئول و پاریس سال‌هاست که سیستم‌های مشابهی در محل دارند.

اشتراک گذاری