امروز:14 اردیبهشت 1403

لپ تاپ لنوو بخریم یا ایسوس؟

لپ‌تاپ یکی از ابزارهای دیجیتال است که امروزه طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی هستند که بسیاری از کارهای روزمره خود را به وسیله آن انجام می‌دهند. به همین دلیل کمپانی‌های تولید کننده لپ‌تاپ در جهان مدل‌های متنوعی را بر اساس نیازهای کاربران طراحی و تولید می‌کنند تا بتوانند نیاز همه اقشار را پوشش دهند. لنوو و ایسوس دو برند محبوب لپ‌تاپ هستند که محصولات با کیفیت و متنوعی دارند و به قابلیت‌هایی مجهز شده‌اند که اغلب در فهرست خرید کاربران قرار می‌گیرند. به همین دلیل بسیاری از افراد هنگام خرید بر سر دو راهی خرید لپ‌تاپ ایسوس یا لنوو می‌مانند.

لنوو یا ایسوس؟ کدام را بخریم؟

همان‌طور که گفته شده هر دو کمپانی ایسوس و لنوو مدل‌های متنوعی از لپ‌تاپ را بر اساس نیازهای کاربران تولید و به بازار عرضه می‌کنند که از مشخصات و ویژگی‌های خوبی برخوردار هستند. همین امر باعث شده است که محبوبیت این دو برند نسبت به سایر برندها بیشتر باشد. از طرفی کاربران در زمان خرید بر سر انتخاب لپ ‌تاپ ایسوس یا لنوو دچار سردرگمی می‌شوند. از این رو در ادامه مشخصه‌های مهم برای خرید یک لپ‌تاپ خوب و کاربردی را در محصولات این دو برند مورد مقایسه قرار می‌دهیم.

لپ تاپ لنوو بخریم یا ایسوس

کیفیت ساخت

در مورد کیفیت ساخت محصولات این دو برند نظرات متفاوتی وجود دارد به همین دلیل مقایسه محصولات آن‌ها از این نظر بسیار دشوار است. البته در بازار این گونه جا افتاده است که محصولات ایسوس از کیفیت ساخت بهتری برخوردار هستند اما با قطعیت نمی‌توان در این مورد اظهار نظر کرد. شرکت لنوو در کشور چین و تحت لیسانس کمپانی IBM اولین سازنده کامپیوتر در جهان فعالیت می‌کند که باعث شده است بتوان برخی از استانداردهای آمریکایی را در محصولات این برند احساس کرد. در مقابل برند ایسوس یک برند تایوانی است که تمام قطعات آن در همین کشور طراحی و تولید می‌شود.

قیمت محصولات

قیمت یکی از مواردی است که به طور شفاف‌تری می‌توان در مورد آن اظهار نظر کرد. از نظر قیمت، محصولات لنوو در مقایسه با محصولات هم رده از برند ایسوس قیمت پایین‌تری دارند. هر چند این اختلاف قیمت خیلی فاحش نیست اما مدل‌های لپ‌تاپ لنوو را می‌توانید با قیمت کمتری نسبت به ایسوس خریداری کنید. 

لنوو یا ایسوس؟ کدام را بخریم

طراحی محصولات

از نظر طراحی محصولات می‌توان برتری را از آن لپ‌تاپ‌های ایسوس دانست. هر چند طراحی ظاهری لپ‌تاپ یک امر کاملاً سلیقه‌ای است اما برند ایسوس در طراحی لپ‌تاپ‌های خود از مواد مختلف و متنوع استفاده می‌کند و محصولات خود را با تنوع زیادی در طرح و رنگ راهی بازار می‌کند. 

تنوع محصولات

اگر برای خرید لپ‌تاپ ایسوس یا لنوو دچار سردرگمی شده‌اید باید گفت که هر دو برند از نظر تنوع مدل عملکرد مشابهی دارند. این دو برند محصولات و مدل‌های متنوعی را بر اساس نیازهای کاربران طراحی و به بازار عرضه کرده‌اند تا بتوانند نیازهای هر طیف از کاربران را پاسخگو باشند. لپ‌تاپ‌های معمولی و همه کاره، خاص و چند منظوره، سبک وزن، لمسی و گیمینگ انواع مدل‌های لپ‌تاپ است که توسط این دو برند تولید می‌شود. برند ایسوس در دسته‌بندی مدل‌های لپ‌تاپ تا حدودی عملکرد بهتری نسبت به لنوو دارد اما این دلیل برتری محصولات آن نسبت به لنوو نخواهد بود. 

کلام آخر

تنوع بسیار زیاد کالاها و ابزارهای الکترونیکی و دیجیتال که توسط برندهای مختلفی طراحی و تولید می‌شوند باعث شده است که افراد در هنگام اقدام به خرید این محصولات دچار سردرگمی شوند و در انتخاب مدل مناسب با مشکل مواجه شوند. یکی از ابزارهای محبوب در این روزها لپ‌تاپ‌ها هستند که برندهای معتبری نسبت به طراحی مدل‌های مختلف آن اقدام می‌کنند. توجه به نیازها و انتظاراتی که از لپ‌تاپ داریم کلیدی‌ترین نکته در انتخاب مدل مناسب است. 

اشتراک گذاری