امروز:9 اردیبهشت 1403

رفع مشکل زیرنویس media player

رفع مشکل زیرنویس media player 4

windows media player

برنامه های زیادی برای پخش فرمت های مختلف ویدیویی وجود دارد که هر کدام از این برنامه ها به دلایلی معروف هستند که شاید از ومعروف ترین این برنامه ها kmplayer و vlc و windows media player

هستند که البته برنامه  windows media player به دلیل اینکه به صورت پیش فرض بر روی ویندوز وجود دارد کاربرد زیادی دارد. اما یکی از مشکلات این برنامه باز نکردن زیرنویس و فرمت mkv است که این مشکل برای خیلی ها وجود دارد و به همین خاطر به برنامه های محبوبی چون Kmpalyer  روی می آورند. اما در اینجا ما می خواهیم این مشکل را برطرف کنید.

ابتدا اگر  windows media player شما فرمت mkv را باز نمی کند و زیرنویس را هم باز نمی کند کدک را ازپایین دانلود کنید و آن را نصب کنید. (رمز فآیل ها www.softgozar.com)

کدک 1

کدک 2

 

پس از نصب کدک های بالا دقت داشته باشید که نمی توانید همانند Kmplayer  زیرنویس هایتان را با عملیات drag&drop (کشیدن و رها کردن) بر روی فیلم قرار دهید بلکه حتما باید فایل زیرنویس را درست در کنار فایل فیلم خود کپی کنید و نام آن ها هم باید کاملا یکسان باشد.

 

اگر زیرنویس ها به هم ریخته نمایش داده می شوند به کنترل پنل بروید و از آنجا وارد قسمت Region (در ویندوز7و8) شوید و وارد تب Administrative شوید و بر روی دکمه Change system locale کلیک کنید.

windows media player

 

و در اینجا از نوار کرکره ای persian را انتخاب کنید. پس از این کار از شما خواسته می شود کامپیوتر را restart کنید که شما باید این کار را انجام دهید.

windows media player

حالا باید مشکل شما حل شده باشد.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.