امروز:10 فروردین 1403

سنگ قبری برای مرورگر اینترنت اکسپلورر به مناسبت پایان عمر این مرورگر

هنگامی که مایکروسافت عملاً پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر را در اوایل این هفته متوقف کرد، یک نفر تصمیم گرفت این مناسبت را با کمی طنز جشن بگیرد. به گفته رویترز، نرم افزار Jung Ki-young 430,000 وون (حدود 330 دلار) را برای طراحی و سفارش سنگ قبر برای مرورگر وب قبل از تاریخ پایان رسمی پشتیبانی آن هزینه کرد. این یادبود که بر روی پشت بام کافه برادرش در شهر گیونگجو کره جنوبی قرار دارد، دارای لوگوی نمادین IE است و پس از آن یک نوشته انگلیسی نوشته شده است: “او ابزار خوبی برای دانلود مرورگرهای دیگر بود.”

یونگ به رویترز گفت که این بنای یادبود را برای بزرگداشت برنامه ای که حرفه او را مشخص کرده بود سفارش داده است. حتی با وجود اینکه اپلیکیشن‌هایی مانند کروم و فایرفاکس هم از نظر شهرت و هم محبوبیت جایگزین اینترنت اکسپلورر شدند، بسیاری از مشتریان یونگ از او می‌خواستند مطمئن شود که وب‌سایت‌هایشان در مرورگر وب قدیمی مایکروسافت خوب به نظر می‌رسند. او می‌گوید: «این خیلی دردناک بود، اما من آن را رابطه عشق و نفرت می‌نامم، زیرا خود اکسپلورر زمانی بر یک دوره تسلط داشت.

سنگ قبر هر چقدر هم که خنده دار است، ممکن است زودرس باشد. مایکروسافت همچنان قصد دارد در برخی زمینه ها از اینترنت اکسپلورر پشتیبانی کند. به عنوان مثال، حالت IE’s Edge تا سال 2029 یا بعد از آن به کار خود ادامه خواهد داد. علاوه بر این، بخش‌هایی از جهان، از جمله کشورهایی مانند ژاپن، همچنان از مرورگر وب برای مدیریت تجاری و دولتی استفاده می‌کنند.

اشتراک گذاری