امروز:6 اردیبهشت 1403

فروش یو پی اس

امروزه با توجه به مشکلات فنی و اجرایی موجود در شبکه برق سراسر کشور در خصوص تامین برق، امکان استفاده از برق مناسب برای کلیه تجهیزات الکترونیکی در تمامی زمان‌ها از طریق برق شهری میسر نمی‌باشد. بنابراین مصرف کننده‌ها با توجه به اهمیت کاربردی هر کدام از تجهیزات الکترونیکی مورد استفاده، باید از یکی از تجهیزات تامین کننده‌ی نیروی برق از جمله یو پی اس، دیزل ژنراتور، استابلایزر ولتاژ و ترانس ایزوله استفاده نمایند. در این مقاله قصد داریم در مورد فروش یو پی اس به عنوان یک برق پشتیبان، توضیحات تکمیلی را به شما عزیزان ارائه نماییم؛ با ما همراه باشید.

اساس کار ‏ups

امروزه رشد روزافزون فناوری و گسترش استفاده از سیستم‌های الکترونیکی و دیجیتالی در صنایع مختلف همچون تجهیزات بیمارستانی، کارخانجات، ادارات  و بانک‌ها، همچنین در منازل مسکونی، اعمال کنترل و مراقبت پیوسته بر سیستم‌های برق در این مراکز را می‌طلبد و این طلبیدن نه فقط به عنوان یک الزام فنی بلکه به شکل یک ضرورت مدیریتی و برای حفظ سرمایه در آمده است. مشکلات موجود در سیستم‌های برق علاوه بر اینکه بر عملکرد، دقت و عمر مفید تجهیزات، تاثیرسوء می‌گذارد باعث تحمیل هزینه‌های دیگری از جمله هزینه تعمیرات آنی، هزینه مربوط به زمان خواب تجهیزات و خسارت ناشی از لغو سفارشات خواهد داشت. لذا واجب است که از یک برق پشتیبان مانند ups برای ایجاد یک حاشیه امن عملیاتی استفاده شود.

شرح عملکرد ups

قسمت‌های اصلی ups به شرح زیر است:

  1. یکسوساز( شارژ باتری)
  2. باتری
  3. مبدل DC به AC (اینورتر)

قسمت‌های مذکور در کنار ترکیبی از رله‌ها، مبدل‌ها و سایر تجهیزات الکترونیکی مجموعه را برای حفظ و نگهداری توان بار الکتریکی در حالتی که اختلال در توان ورودی پیش آید تشکیل می‌دهد. اما آنچه که بر روی فروش یو پی اس تاثیر می‌گذارد انواع تکنولوژی به کار رفته در ساخت دستگاه ups می‌باشد. لذا در ادامه مطلب برای آشنایی بیشتر به معرفی انواع دستگاه ups می پردازیم.

معرفی انواع تکنولوژی به کار رفته در ساخت دستگاه ups

  • فروش یو پی اس آفلاین (off line)

در این نوع دستگاه، مادامی که برق شهری برقرار باشد، بار مصرفی از برق شبکه تغذیه می‌کند و در عین حال همزمان، عمل شارژ باتری یو پی اس را انجام می‌دهد. برق ورودی پس از ورود به دستگاه تبدیل به بار مصرفی می‌شود و در زمان قطع برق ورودی، وظیفه تولید برق از انرژی ذخیره شده در باتری را اینورتر برعهده می‌گیرد. زمان سوئیچ این دستگاه حدوداً یک الی دو ثانیه می‌باشد، لذا برای دستگاه‌های حساس مناسب نمی‌باشد.

  • فروش یو پی اس Ferro Resonance

در این نوع دستگاه از تکنولوژی ترانسفرماتوری با طراحی و عملکرد خاص به نام فرورزونانت یا بهبوددهنده استفاده شده که با به اشباع رفتن هسته ترانس، ولتاژ تثبیت شده‌ای را در خروجی فراهم می‌کند. در زمان قطع برق اینورتر شروع به کار می‌کند و با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری و ترانسفورماتور توان مورد نیاز را تامین می‌کند. در برخی از انواع این دستگاه زمان تاخیر صفر ثانیه است، به همین دلیل جزو یو پی اس‌های آنلاین محسوب می‌شود و استفاده از نوع بدون تاخیر آن برای بارهای سلفی و موتوری توصیه می‌شود.

  • فروش یو پی اس Line Interactive

در این مدل دستگاه، اینورتر همواره روشن و به خروجی ups متصل است. در عملکرد عادی، وظیفه شارژ باتری را بر عهده دارد و در هنگام قطع برق شهری، پیوستگی توان خروجی، از انرژی ذخیره شده در باتری‌ها تامین می‌گردد. با توجه به کوتاه بودن زمان سوئیچ (حدود ۲ الی ۴میلی ثانیه) استفاده از آن در تجهیزاتی مانند، روشنایی، تلفن، توان حرارتی، کامپیوتر، مواردی از این دست که از حساسیت بالایی برخوردار نیستند، مناسب می‌باشد.

  • فروش یو پی اس On Line 

از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات موجود برای پشتیبانی برق به شمار می‌رود. مشکلاتی از قبیل قطع و نوسانات در برق شهری ربطی به خروجی دستگاه ندارد و خروجی برق در این دستگاه به صورت یکنواخت و سینوسی می‌باشد. در واقع در این نوع تکنولوژی تاخیری در قطع و وصل شدن آنی برق وجود نخواهد داشت و مصرف کننده اصلا متوجه قطع برق و کاهش یا افزایش فرکانس یا ولتاژ برق شهری و شوک‌های الکتریکی روی شبکه برق نخواهد شد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت دستگاه در هنگام فروش یو پی اس:

امروزه انواع و اقسام ups توسط تولیدکنندگان ایرانی و خارجی از سراسر دنیا از کشورهایی مانند آمریکا، آلمان، ایتالیا، بلژیک، انگلستان، سوئد، کشورهای آسیایی مانند، ژاپن، چین، کره، ترکیه و تایوان ساخته می‌شوند و در دامنه وسیعی از توان و مشخصات فنی ارائه می‌گردند. در هنگام فروش یو پی اس، آنچه که بر قیمت دستگاه ups تاثیر می‌گذارد، به همه عوامل و مشخصات فنی و برند مورد تقاضا بستگی دارد. اما آنچه که تاثیر بیشتری بر قیمت این دستگاه می‌گذارد، باتری یو پی اس است که قلب دستگاه محسوب می‌شود، زیرا نوع ظرفیت باتری نقش تعیین‌کننده‌ای در زمان برق‌دهی آن دارد. بیشتر یو پی اس‌های پرفروش در رنج توان ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ ولت آمپر قرار دارند. از آنجا که قیمت تابعی از نرخ ارز و تقاضای بازار است و در حال حاضر ثبات قیمت در بازار نداریم در هنگام خرید یو پی اس، جهت استعلام قیمت دستگاه، می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

شرکت رسام ups از شرکت‌های مطرح در زمینه عرضه و فروش یو پی اس و تعمیر یو پی اس، باتری‌های ups می‌باشد. متخصصین ما با داشتن سابقه چندین ساله در امر تامین و تعمیر می‌توانند به پشتیبانی و تعمیر دستگاه‌های ups شما بپردازند. اعتماد شما، باعث افتخار ما.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات می‌توانید به آدرس اینترنتی https://rasamups.com مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری