امروز:17 اردیبهشت 1403

دوربین‌های EOS R7 و EOS R10 کانن اولین دوربین‌های با سنسور برش EOS R هستند

کانن اولین دوربین های سنسور برش EOS R APS-C خود را به نام های 32 مگاپیکسلی EOS R7 و 24 مگاپیکسلی EOS R10 معرفی کرد. مدل‌های جدید سری‌های APS-C و فول فریم RF کانن را در یک راستا قرار می‌دهند، بنابراین در نهایت می‌توانید از لنزها به جای هم استفاده کنید، همان‌طور که می‌توانید با دوربین‌های EF و EF-S DSLR آن. مهمتر از همه، آنها دارای مشخصات قابل توجهی مانند سرعت عکاسی مکانیکی 15 فریم در ثانیه، فیلمبرداری 4K با حداکثر سرعت 60 فریم در ثانیه و فوکوس خودکار Dual Pixel Canon هستند. هر دو هم قیمت مناسبی دارند.

دوربین‌های EOS R7 و EOS R10 کانن اولین دوربین‌های با سنسور برش EOS R هستند

دوربین Canon EOS R7 بدون آینه APS-C Canon

R7 گزینه بالاتری است و بدنه ای کاملاً جدید با برخی ویژگی های طراحی دارد که قبلاً در هیچ دوربینی ندیده ایم. به جای دو صفحه معمولی در بالا و یکی در پشت، فقط دو صفحه دارد. صفحه دوم در پشت اما در بالا قرار دارد و دور جوی استیک نقطه فوکوس می پیچد. به نظر می رسد که می تواند کار کند، اما کانن در هنگام به هم زدن چیدمان های دوربین خود موفقیت های متفاوتی داشته است – برای مثال نوار لمسی در EOS R یک ویژگی محبوب نبود.

اندازه مناسبی دارد و وزن آن 612 گرم (21.6 اونس) است که بسیار بیشتر از A6600 503 گرمی سونی است. ولاگرها یک صفحه نمایش 3 اینچی با وضوح 1.62 میلیون نقطه و 2.36 میلیون نقطه OLED EVF دارند که در مقایسه با 3.69 میلیون نقطه EVF در X-T4 رقیب فوجی‌فیلم بسیار پایین‌تر است. R7 دارای تثبیت کننده 5 محوره در بدنه تا 7 توقف است که بهترین در رده خود است. سایر ویژگی‌های کلیدی شامل دو اسلات کارت UHS-II و هر دو درگاه میکروفون و هدفون است. این گوشی از باتری‌های LP-E6NH مشابه R6 و R5 استفاده می‌کند و کانن نوید 660 عکس عالی را در هر بار شارژ با فعال کردن EVF می‌دهد.

دوربین‌های EOS R7 و EOS R10 کانن اولین دوربین‌های با سنسور برش EOS R هستند

R7 دارای سنسور 32 مگاپیکسلی است که نه روی هم قرار گرفته و نه پشت آن روشن می شود. با این حال، جدید است و مانند دوربین های دیگر Canon APS-C مانند M6 Mark II نیست. تقریباً مانند آن مدل، امکان عکاسی بسیار سریع را با سرعت 30 فریم در ثانیه در حالت شاتر الکترونیکی و سرعت فوق العاده 15 فریم در ثانیه در حالت شاتر مکانیکی – همه با فوکوس خودکار مداوم و نوردهی خودکار فعال می‌کند. می توانید عکس های فشرده RAW را برای حدود شش ثانیه (100 عکس) قبل از پر شدن بافر در حالت شاتر مکانیکی، یا 65 عکس با سرعت 30 فریم در ثانیه در حالت الکترونیکی بگیرید.

فوکوس خودکار توسط سیستم پیکسل دوگانه عالی Canon برای عکس‌ها و ویدیوها تامین می‌شود. کانن می‌گوید این سیستم را از پرچمدار R3 خود به ارث برده است، از جمله ویژگی‌های جدید ردیابی سوژه، چشم و صورت (هرچند گزینه AF چشم ردیابی را ندارد). این بدان معناست که شما باید عملکرد فوکوس خودکار را همتراز با آنچه سونی ارائه می دهد و برتر از سیستم های نیکون و فوجی فیلم ببینید.

در مورد ویدیو، می‌توانید با استفاده از حسگر کامل 7K با کیفیت 4K با وضوح 30p فیلم‌برداری کنید، که می‌تواند امکان فیلم‌برداری بسیار واضح را فراهم کند، اگرچه زمان ضبط به دلیل محدودیت‌های حرارتی به 30 دقیقه محدود شده است. همچنین می‌تواند 4K نمونه‌برداری شده (خط‌پرداخت شده) را با سرعت 60 فریم در ثانیه کنترل کند، یا همین کار را با برش قابل‌توجه 1.81 برابر، بدون مشکل زمان گرمایش انجام دهد. می تواند 1080p تا 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

اگر می‌خواهید محتوای HDR ایجاد کنید، می‌توانید ویدیوی HDR PQ بگیرید، یا برای ویرایش بیشتر و انعطاف‌پذیری در تصحیح رنگ، فیلم‌های 10 بیتی را در نمایه C-Log 3 بگیرید. این ویژگی، همراه با نمایشگر بازشو، تثبیت‌کننده درون بدنه و حالت‌های 4K، باعث می‌شود R7 یکی از توانمندترین دوربین‌های APS-C برای فیلم‌برداری یا وبلاگ‌نویسی باشد.

دوربین‌های EOS R7 و EOS R10 کانن اولین دوربین‌های سنسور برش با پایه RF هستند Canon

EOS R10 این ویژگی را کمی نسبت به R7 شماره گیری می کند، اما همچنان یک دوربین بدون آینه بسیار توانا است. بزرگترین تفاوت در وضوح است، با R10 ارائه 24 مگاپیکسل به جای 32. همچنین فاقد تثبیت کننده در بدن است، بنابراین برای این کار باید به لنزهای تثبیت شده تکیه کنید. و در حالی که مانند R7 دارای صفحه نمایش بازشو است، وضوح آن کمتر است و 1.04 میلیون نقطه است (2.36 میلیون نقطه OLED EVF یکسان است).

همانند R7، می‌تواند با شاتر مکانیکی تا سرعت 15 فریم در ثانیه یا در حالت الکترونیکی بی‌صدا با سرعت 23 فریم بر ثانیه عکس بگیرد. با این حال، بافر سریع‌تر پر می‌شود و فقط حدود 30 عکس در حالت مکانیکی یا حدود 26 عکس در حالت بی‌صدا را امکان‌پذیر می‌کند.

دوربین‌های EOS R7 و EOS R10 کانن اولین دوربین‌های با سنسور برش EOS R هستند

طراحی بدنه متفاوت است، با یک طرح معمولی دو صفحه در بالا. این به طور قابل توجهی کوچکتر از R7 است و تنها 426 گرم وزن دارد. دستگیره کمی کوچکتر است و فضای کمتری برای دست شما بین دستگیره و لنز وجود دارد.

در سمت ویدیو، شما خیلی تسلیم نمی شوید. همچنین می‌تواند ویدیوهای 4K بیش از نمونه‌برداری شده را با سرعت 30 فریم در ثانیه با استفاده از عرض حسگر کامل یا ویدیوهای 4K 60p با برش 1.56 برابری بگیرد. این می تواند ویدیوی 10 بیتی را در حالت HDR PQ ضبط کند، اما هیچ تنظیمات گزارشی را ارائه نمی دهد. دارای پورت میکروفون است، اما بدون جک هدفون.

قیمت، لنز، در دسترس بودن

با داشتن پایه RF برتر، دوربین‌های جدید باعث می‌شود مجموعه Canon کمتر گیج‌کننده باشد و به آن کمک کند تا بهتر با مدل‌های APS-C نیکون و سونی رقابت کند. با این حال، این سوال پیش می آید که قصد دارد با دوربین های بدون آینه فعلی EF-M APS-C چه کاری انجام دهد. با توجه به سیستم EOS R چندمنظوره‌تر و مقاوم‌تر در آینده، تصور اینکه هر دو را حفظ کند، سخت است.

دوربین‌های EOS R7 و EOS R10 کانن اولین دوربین‌های با سنسور برش EOS R هستند

کانن اولین لنزهای RF-S خود را همراه با دوربین‌های جدید که برای اندازه‌های کوچکتر سنسور APS-C بهینه‌سازی شده‌اند، عرضه کرد. این لنزها لنزهایی با سبک کیت اولیه هستند که دقیقاً دنیای دوربین را به آتش نمی کشند، اما می توانید از لنزهای فول فریم RF و حتی لنزهای EF با آداپتور استفاده کنید. دو مدل جدید RF-S18-45mm f/4.5-6.3 IS STM 300 دلاری و RF-S18-150mm IS STM با قیمت 300 دلار، با میدان دید 35 میلی متری به ترتیب 29-72 میلی متر و 29-240 میلی متر هستند. هر دو را می توان در مدل های فول فریم EOS R، البته با برش 1.5 برابری، استفاده کرد.

EOS R10 فقط برای بدنه 980 دلار یا با لنز RF-S18-45mm 1100 دلار و با لنز RF-S18-150mm 1380 دلار قیمت خواهد داشت. در همین حال، R7 تنها با قیمت 1500 دلار برای بدنه یا 1900 دلار با لنز S18-150mm فروخته خواهد شد. هر دو دوربین و لنز در اواخر سال 2022 وارد بازار می شوند.

اشتراک گذاری