امروز:9 اردیبهشت 1403

دادستان کل نیوجرسی همچنان در حال تحقیق درباره Discord و Twitch پس از تیراندازی بوفالو است

دادستان کل نیوجرسی تحقیقاتی را در مورد Twitch و Discord آغاز کرده است تا ببیند آیا این پلتفرم ها قوانین مربوط به محتوای نفرت انگیز و افراطی را پس از تیراندازی گسترده اخیر در بوفالو نقض کرده اند یا خیر. در اطلاعیه ای که روز دوشنبه منتشر شد، متیو پلاتکین، سرپرست دادستان کل نیوجرسی نوشت که هدف از این تحقیق این است که بفهمیم آیا شکست های سیاست یا اعتدال اجازه می دهد تا پلتفرم ها به ناقلی برای انتشار محتوای افراطی، به ویژه در بین جوانان تبدیل شوند. این تحقیقات پس از تحقیقات مشابهی انجام می شود که هفته گذشته توسط دادستان کل نیویورک لتیتیا جیمز آغاز شد.

این جوان 18 ساله که به تیراندازی به 13 نفر در سوپرمارکت تاپس و کشتن 10 نفر متهم شده است – از Discord برای گسترش ایدئولوژی برتری طلبانه سفیدپوستان خود استفاده کرد و این حمله را به صورت زنده در توییچ پخش کرد. او در سراسر پست‌های آنلاین، میم‌ها و بحث‌های نژادپرستانه را در 4chan الهام می‌بخشد تا به طور خاص سیاه‌پوستان را برای خشونت مرگبار هدف قرار دهد. یازده نفر از قربانیان تیراندازی بوفالو سیاه پوست بودند. وقایع 14 می توسط دادستان کل مریک گارلند “جنایت ناشی از نفرت” و “یک اقدام افراط گرایی خشونت آمیز با انگیزه نژادی” خوانده شده است و توسط وزارت دادگستری در حال بررسی است. مظنونی که Engadget تصمیم می‌گیرد نامش را فاش نکند تا به بدنامی که به نظر می‌رسید به دنبال آن بود اضافه نکند، در قتل درجه یک بی‌گناه است.

Acting AG Platkin می‌گوید: «این پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دسترسی بسیار زیادی دارند، به‌ویژه برای جوانان، و نشان داده‌اند که زمینه‌ای برای محتوای تنفرآمیز و افراطی هستند که ممکن است کودکان و دیگران را رادیکال کند.» نیوجرسی علاقه زیادی به بررسی این موضوع دارد که چگونه این شرکت ها محتوایی را که ممکن است به مصرف کنندگان آسیب برساند تعدیل و ممنوع می کنند. طبق قانون نیوجرسی، شرکت‌ها باید به وعده‌های خود عمل کنند و تداوم افراط‌گرایی خشونت‌آمیز و رفتار نفرت‌آمیز در این پلتفرم‌ها، سیاست‌ها و شیوه‌های تعدیل محتوای ادعایی و اجرای آن‌ها را مورد تردید قرار می‌دهد.»

دیسکورد در یک پست وبلاگی فاش کرد که تیرانداز ادعا شده یک دفترچه خاطرات از برنامه های خود را در یک سرور خصوصی روی پلتفرم نگه داشته است. تقریباً نیم ساعت قبل از حمله، او دعوتنامه‌ای را به سرور «در تعداد کمی از سرورهای خصوصی دیگر و پیام‌های مستقیم» به اشتراک گذاشت. به گفته این شرکت، در مجموع، 15 کاربر روی دعوت او کلیک کردند. مظنون همچنین با کمک یک دوربین Go-Pro که به کلاه ایمنی متصل است، حمله به توییچ را پخش زنده پخش کرد. توییچ پخش زنده اصلی را دو دقیقه پس از ارسال آن حذف کرد و تقریباً 22 بیننده در زمان پخش آن را تماشا می کردند. با این حال، کپی‌هایی از فیلم‌ها در انواع پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به تکثیر ادامه داده‌اند.

یکی از سخنگویان دیسکورد گفت که این شرکت قصد دارد با تحقیقات دادستان کل نیوجرسی همکاری کند. Engadget همچنین برای اظهار نظر با Twitch تماس گرفته است که تا زمان انتشار پاسخی ارائه نکرده است.

مشخص نیست که آیا نیویورک و نیوجرسی تحقیقات خود را هماهنگ خواهند کرد یا خیر. در حالی که نیویورک تحت قوانین اجرایی ایالتی که امکان تحقیقات در مورد “موضوعات مربوط به صلح عمومی، امنیت عمومی و عدالت عمومی” را فراهم می کند، نیوجرسی در عوض از قانون تقلب در مصرف کننده دولت استفاده می کند. کاری فایس، مدیر موقت بخش امور مصرف‌کنندگان نیوجرسی، گفت: «شرکت‌ها نمی‌توانند تبلیغ کنند که یک کار را انجام می‌دهند، سپس کار دیگری را انجام می‌دهند.» اگر این پلتفرم‌ها نشان دهند که به طور فعال افراط‌گرایی خشونت‌آمیز و نفرت را تعدیل یا منع می‌کنند، و سپس اجازه دهید بدون کنترل با عواقب بالقوه مضر یا حتی مرگبار شکوفا شود، غیرقانونی است.

اشتراک گذاری