امروز:10 اردیبهشت 1403

طبق گزارش‌ها، شهر نیویورک میزبان Airbnb بیشتری نسبت به آپارتمان‌های اجاره‌ای دارد

Curbed گزارش داده است که با وجود قانون 2016 مبنی بر ممنوعیت اجاره های کوتاه مدت، شهر نیویورک ممکن است طبق گزارش‌ها، شهر نیویورک میزبان Airbnb بیشتری نسبت به آپارتمان‌های اجاره‌ای دارد طبق گزارش داگلاس الیمن، موجودی آپارتمان های اجاره ای ماه آوریل در منهتن، بروکلین و شمال غربی کوئینز به 7699 واحد رسید. این در مقایسه با چیزی بین 10000 تا 20000 لیست اجاره کل آپارتمان یا کل خانه Airbnb در سراسر نیویورک است که توسط AirDNA و Inside Airbnb محاسبه شده است.

شهر نیویورک عملاً از سال 2011 اجاره کوتاه مدت (کمتر از 30 روز) را در ساختمان های چند واحدی بدون حضور مالک ممنوع کرده است و حتی تبلیغ چنین لیست هایی را در سال 2016 غیرقانونی اعلام کرده است. اگر اجاره کنندگان Airbnb از قانون پیروی کنند، این بدان معناست که لیست ها فقط برای دوره های کوتاه در طول سال فعال هستند.

بسیاری از آنها همچنین می توانند “آپارتمان های باغ” براون استون باشند که از خانه اصلی جدا شده اند اما هنوز بخشی از آن هستند که می توانند در تمام طول سال توسط صاحبان آپارتمان اجاره شوند. کربد خاطرنشان کرد: «یک دهه پیش [آنها] ممکن است به مستاجران طولانی مدت رفته باشند. فقدان این موجودی در بازار اجاره بلندمدت در حال حاضر با اجاره بسیار تنگ و قیمت‌های متوسط ​​3925 دلار در ماه در منهتن به‌ویژه قابل توجه است.

به گفته Airbnb، هر چند عوامل دیگری ممکن است در کمبود مسکن نیویورک نقش داشته باشند. طی دو سال گذشته، کل عرضه فهرست فضایی ما در سطح شهر کاهش یافته است، و اکنون کسری از درصد واحدهای اجاره ای شهر را تشکیل می دهد – و در حالی که قیمت اجاره بها روند صعودی داشته است و مجوزهای شهر برای توسعه واحدهای جدید همچنان باقی مانده است. یک سخنگوی در ایمیلی به Curbed گفت. علاوه بر این، برخی از فهرست‌های Airbnb ممکن است فقط برای چند هفته از سال در دسترس باشند.

Airbnb به طور گسترده توسط گردشگران و مسافران استفاده می شود، اما هتل ها آنها را رقابتی بدون مجوز می دانند و شوراهای شهر و طرفداران مسکن می گویند که آنها هزاران اجاره را از بازار حذف می کنند و قیمت های بازار را مخدوش می کنند. این مشکل به ویژه در شهرهایی مانند نیویورک و سانفرانسیسکو با بازارهای مسکن فشرده حاد است، که دومی نیز قوانینی را برای محدود کردن اجاره بها صادر کرد.

میزان کمک Airbnb به کمبود مسکن در نیویورک قابل بحث است. با این حال، داشتن فهرست‌های Airbnb بیشتر از آپارتمان‌های اجاره‌ای در بازار اجاره‌ای بی‌رحمانه عالی نیست. الیمن می‌نویسد: «جنگ‌های مناقصه یک مورد از هر پنج قرارداد جدید اجاره را تشکیل می‌دهند. “قیمت مقرون به صرفه بیشتر درست در گوشه و کنار نیست. مردم بیشتر و بیشتری در حال هجوم بردن هستند.”

اشتراک گذاری