امروز:31 فروردین 1403

اپل تولید آیفون 13 را در هند آغاز کرد

اپل تولید یکی از جدیدترین گوشی های خود را در هند آغاز کرده است. رویترز گزارش می دهد که این شرکت فناوری تولید آیفون 13 را در این کشور آغاز کرده است. در حالی که اپل نگفت که کدام کارخانه مسئول است، یک منبع رویترز ادعا کرد که کارخانه فاکسکان در شهر تامیل نادو Sriperumbudur دستگاه‌ها را مونتاژ می‌کند.

این چهارمین آیفونی است که اپل در هند ساخته است. این شرکت تولید داخلی خود را در سال 2017 با آیفون SE اصلی آغاز کرد.

تصمیم تعجب آور نیست دولت هند از ابزارهای متعددی برای تحت فشار گذاشتن شرکت‌ها برای تولید داخلی استفاده کرده است، از جمله قوانین سرمایه‌گذاری که نیاز به منابع محلی برای 30 درصد قطعات دارد. افزایش عوارض واردات نیز نقش داشته است. اگر اپل آیفون 13 را به صورت محلی تولید نمی‌کرد، ممکن بود این دستگاه در مقایسه با نمونه‌های رقیب خود که در مرزهای هند ساخته می‌شوند، بسیار گران باشد.

اپل همچنین برای جلوگیری از اختلافات تجاری و سایر مسائلی که ممکن است با اتکای شدید به آن کشور همراه باشد، تولید خود را از چین متنوع کرده است. تولید هند می تواند به اپل کمک کند تا با اختلالات موقت در کارخانه های چین مقابله کند. طبق گزارش ها، این شرکت همچنین قرار بود بخشی از تولید ایرپاد و مک بوک را به ویتنام منتقل کند، اگرچه نیکی ادعا کرد که همه گیری این برنامه ها را به تعویق انداخته است.

این گسترش همچنین علیرغم مشکلات کار در هند رخ می دهد. در اواخر سال 2020 در حالی که کارگران از دستمزدهای پرداخت نشده، ساعات کاری بیش از حد و شرایط سخت کار شکایت داشتند، در کارخانه آیفون Wistron در منطقه صنعتی ناراساپورا، شورش به راه افتاد. اپل Wistron را تا زمانی که پیمانکار به این مسائل رسیدگی نکرد، در حالت آزمایشی قرار داد، اما می‌توان گفت که این بحران به توسعه تولید اپل در این کشور کمکی نمی‌کند.

اشتراک گذاری