امروز:10 فروردین 1403

یک مهندس به تازگی اولین گوشی اندرویدی جهان را به پورت لایتنینگ مجهز کرد

در سال 2021، مهندس کن پیلونل، کاری را انجام داد که اپل از انجام آن امتناع می ورزد و اولین آیفون جهان را با پورت USB-C فعال ساخت. اکنون، Pillonel فیلمنامه را با آخرین پروژه خود تغییر داده است: اولین تلفن اندرویدی با رابط لایتنینگ.

مسلماً، یک تلفن اندرویدی با پورت لایتنینگ تقریباً همان جذابیت متقاطع آیفون های USB-C را ندارد، اما این تغییر نیز خوب و متفاوت است. پیلونل در ویدیوی اولیه خود می‌گوید این دستگاه بیشتر یک پروژه سرگرم‌کننده بود که برای «تعادل هرج‌ومرج» ایجاد شده توسط دستگاه قبلی‌اش ایجاد شده بود، با انتشار عمداً برای روز اول آوریل.

با این حال، کنار هم قرار دادن این چیزها شوخی نبود، زیرا اگرچه این مفهوم ممکن است احمقانه باشد، پورت لایتنینگ در تلفن اندرویدی (در این مورد Samsung Galaxy A51) برای شارژ و انتقال داده کاملاً کاربردی است. پیلونل گفت: سخت ترین قسمت این است که بفهمیم چگونه همه چیز در کنار هم به خوبی کار کند.

او گفت: «کابل های لایتنینگ فروخته شده توسط اپل «احمقانه» نیستند. آنها فقط دستگاه های اپل را شارژ خواهند کرد. بنابراین من مجبور شدم راهی پیدا کنم تا کابل را فریب دهم تا فکر کنم به دستگاه اپل وصل شده است. و همه چیز باید در داخل گوشی جا بیفتد که این خود چالش دیگری است.

خوشبختانه، Pillonel از پروژه قبلی خود یک یا دو چیز یاد گرفته است، که به ایجاد زمینه برای آخرین دستگاه او کمک کرد. او می‌گوید: «به دو دلیل می‌توانم بگویم انجام این کار از اولین آیفون USB-C آسان‌تر بود. اولین مورد این است که من در آن بهتر می‌شوم زیرا هر روز چیزهای جدیدی یاد می‌گیرم، بنابراین امیدوارم بتوانم این مدها را سریع‌تر و سریع‌تر به پایان برسانم. دلیل دوم این است که کیفیت محصول نهایی به هیچ وجه به کیفیت آیفون نزدیک نیست.»

“من انتظار ندارم که کسی با عقل درست بخواهد این کار را با دستگاه خود انجام دهد.” “این برای سرگرمی بود، من فقط می خواستم ببینم آیا می توانم آن را انجام دهم.”

بنابراین حرکت بعدی برای این ابزار منحصر به فرد چیست؟ برای کسانی که به دنبال جزئیات بیشتر در مورد آنچه در پروژه رخ داده است، Pillonel می گوید که در حال کار بر روی یک ویدیوی کامل توضیحی است که به زودی در کانال یوتیوب او ارائه می شود. در مورد خود گوشی، Pillonel می‌گوید که احتمالاً پس از اینکه آیفون USB-C اصلی را برای حراج در eBay به حراج گذاشت، آن را حفظ خواهد کرد، که در نهایت پیشنهادهای جعلی بیش از 100000 دلار را به همراه داشت.

من نمی‌خواستم به زور سعی کنم آن را بفروشم زیرا واقعاً اینگونه فردی نیستم. من می خواهم روی پروژه های مهندسی و علمی خود تمرکز کنم. و در حالی که این مودهای سفارشی ممکن است دستگاه رویایی همه نباشد، آنها نمونه ای عالی از کارهایی هستند که حتی بدون کمک شرکت هایی که در ابتدا آنها را ساخته اند می توان انجام داد.

اشتراک گذاری