امروز:13 اردیبهشت 1403

SEC به اتهامات آزار و اذیت ایلان ماسک پاسخ می دهد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به اتهامات آزار و اذیت ایلان ماسک پاسخ داده است. SEC در نامه‌ای که روز جمعه به یک قاضی فدرال نیویورک ارسال کرد، گفت بررسی‌های مکرر آن با تسلا مطابق با انتظارات دادگاه ناظر بر تسویه حساب شرکت در سال 2018 است.

در آن زمان، تسلا توافق کرده بود که وکلایش برخی از توییت‌های ماسک را پس از اینکه یکی از پیام‌های او توجه کمیسیون SEC را به خود جلب کرد، از قبل شفاف‌سازی کنند. در توییت خاص، ماسک گفت که برای خصوصی کردن تسلا با قیمت 420 دلار به ازای هر سهم، «تأمین بودجه تأمین شده است». پس از تحقیقات، کمیسیون SEC ادعا کرد که این پیام تقلب است و تسلا و ماسک در نهایت توافق کردند که پرونده را با مبلغ 40 میلیون دلار حل و فصل کنند.

به گزارش وال استریت ژورنال، اما در کمتر از یک سال بعد، SEC مشکوک شد که ماسک به بخشی از توافقنامه خود عمل نکرده است. در سال‌های 2019 و 2020، وکلای آژانس به تسلا نامه نوشتند تا بپرسند چرا برخی از توییت‌های ماسک در مورد تعداد تولید و قیمت سهام شرکت توسط وکلای آن تأیید نشده است. تسلا مدعی شد که این اظهارات مشمول سیاست تسویه حساب نمی شود.

تسلا این هفته SEC را به استفاده از منابع خود برای انجام “تحقیقات بی پایان و بی اساس” در مورد شرکت و مدیر عامل آن متهم کرد. همچنین ادعا می‌کند که SEC قول خود مبنی بر توزیع 40 میلیون دلار تسویه حساب بین سهامداران تسلا را نقض کرده است، ادعایی که SEC با آن مخالف است. در نامه ای که روز جمعه ارسال کرد، آژانس گفت که در حال کار بر روی طرحی برای پرداخت به سهامداران است و تا ماه مارس جزئیات بیشتری برای به اشتراک گذاشتن خواهد داشت. در مورد تحقیقات “بی پایان”، آژانس گفت که “به دنبال ملاقات و مشورت با مشاوران تسلا و آقای ماسک برای رفع هرگونه نگرانی در مورد تسلا و پیروی آقای ماسک بوده است.”

اکنون که کمیسیون SEC به اتهامات تسلا پاسخ داده است، مشخص نیست چه اتفاقی می افتد. ژورنال گزارش می دهد که قاضی ناحیه ایالات متحده، آلیسون ناتان، از دو طرف خواسته است که به جای فشار آوردن به دادگاه برای مداخله در این موضوع، به حل اختلاف خود بپردازند.

اشتراک گذاری