امروز:10 فروردین 1403

بین دو گوشی A12 و A21s سامسونگ، کدام‌یک ارزش خرید دارد؟

گوشی آ12 و گوشی آ21 اس سامسونگ جزو گوشی‌های میان‌رده، پرفروش و پرطرفدار این برند هستند. بسیاری از کاربران وقتی‌که قصد خرید یک گوشی میان‌رده معمولی سامسونگ را پیدا می‌کنند، بین انتخاب آ12 یا آ21 اس سردرگم می‌شوند. امروز در این مقاله قصد داریم تا این دو گوشی را ریزبه‌ریز باهم مقایسه کنیم تا ببینیم کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارند. پس با ما همراه باشید.

بررسی دو گوشی A12 و A21s سامسونگ ازنظر تاریخ عرضه

تاریخ عرضه گوشی در انتخاب آن بسیار موثر است. وقتی‌که در دنیای تکنولوژی زندگی می‌کنیم، ترجیح می‌دهیم که از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنیم. هر ماه شاهد ارائه انواع جدید تکنولوژی به دنیای موبایل هستیم. گوشی آ12 سامسونگ در تاریخ دسامبر 2020 یعنی اواخر سال 2020 به بازار عرضه‌شده است. درحالی‌که گوشی آ21 اس را در ماه جوئن سال 2020 به بازار عرضه کرده‌اند. این یعنی حدود 6 ماه گوشی آ12 از گوشی آ21 اس جدیدتر است. به همین خاطر از تکنولوژی به‌روزتری در گوشی آ12 استفاده کرده‌اند.

بررسی دو گوشی A12 و A21s سامسونگ ازنظر قیمت

پیش از آنکه بخواهیم بررسی بین دو گوشی را انجام دهیم، باید بدانید که دو گوشی ازنظر قیمتی چه تفاوتی باهم دارند. گوشی آ21اس حدود 30 الی 40 درصد از گوشی آ12 گران‌تر است. در ادامه باید دریابیم که این تفاوت قیمتی ارزش خرید دارد یا نه؟ در اصل کاربران می‌خواهند بدانند که در ازای پرداخت مبلغ بیشتر، چه امکانات بیشتری دریافت می‌کنند؟

گوشی های پرطرفدار سامسونگ

بررسی دو گوشی A12 و A21s سامسونگ ازنظر ظاهری

 ازنظر ظاهری تفاوت چندانی بین این دو گوشی وجود ندارد. هر دو گوشی ابعاد تقریباً یکسانی دارند. البته گوشی آ12 سامسونگ حدود 20 گرم از گوشی آ21 اس سنگین‌تر است. هر دو گوشی دارای رویه شیشه‌ای، پشت و قاب پلاستیکی هستند. سنسور اثرانگشت گوشی آ21 اس پشت گوشی قرار دارد. درحالی‌که سنسور اثرانگشت در گوشی آ12 کنار آن قرار داده‌شده است. ماژول لنز گوشی آ12 ظاهری مربعی دارد و ماژول لنز گوشی آ21 اس را به شکل مستطیل درآورده‌اند.

بررسی دو گوشی A12 و A21s سامسونگ ازنظر نوع نمایشگر

در هر دو گوشی که از گوشی های پرطرفدار سامسونگ هستند، دقیقاً از یک صفحه نمایشگر استفاده‌شده است. هر دو صفحه نمایشگر 6.5 اینچی هستند و از نوع PLS IPS ساخته‌شده‌اند. این صفحه‌های نمایشگر 1600 در 720 پیکسل وضوح تصویر دارند و دارای 270 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی هستند. صفحه نمایشگر هر دو گوشی از هر نظر یکسان هستند و کیفیت قابل قبولی دارند.

بررسی دو گوشی A12 و A21s سامسونگ

بررسی دو گوشی A12 و A21s سامسونگ ازنظر تراشه

ازنظر تراشه باید بدانید که در گوشی آ12 از تراشه مدیتاتک هلیو P35 استفاده کرده‌اند. درحالی‌که داخل گوشی آ21 اس از تراشه اگزینوس 850 استفاده کرده‌اند. تراشه اگزینوس عملکردی بهتر از تراشه مدیاتک هلیو دارد.حال نوبت به بررسی پردازنده مرکزی این دو گوشی می‌رسد. پردازنده مرکزی هر دو گوشی از جنس Cortex است؛ اما نوع، سرعت و مدل پردازنده گوشی آ21 اس تا حدودی از آ12 بهتر است.  درنهایت باید پردازنده گرافیکی این دو گوشی را بررسی کنیم. در گوشی آ12 از پردازنده PowerVR استفاده‌شده است؛ اما در گوشی آ21 اس از پردازنده گرافیکی Mali G52 استفاده کرده‌اند. شاید پردازنده PowerVR جزو انواع پردازنده مناسب باشد؛ اما قطعاً پردازنده Mali کیفیت بهتری دارد.

بررسی دو گوشی A12 و A21s سامسونگ ازنظر تنوع مدل

 

هر دو گوشی امکان انتخاب بین حافظه 32 گیگ تا 128 گیگ و رم 2 گیگ تا 6 گیگ را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. البته باید بدانید که تنوع مدل‌های گوشی آ21 اس از گوشی آ12 بیشتر است. همان‌طور که انتظار دارید، قیمت مدل‌ها با افزایش حافظه و رم افزایش پیدا می‌کند.

بررسی دو گوشی A12 و A21s سامسونگ ازنظر دوربین

کیفیت دوربین چهارگانه هر دو گوشی تقریباً در یک سطح قرار دارد. هر دو گوشی دارای لنز واید 48 مگاپیکسلی و دو لنز 2 مگاپیکسلی مایکرو و تشخیص عمق هستند. فقط در گوشی آ21 اس از لنز 8 مگاپیکسلی واید استفاده‌شده است درحالی‌که این کیفیت این لنز در گوشی آ12 فقط 5 مگاپیکسل است. البته این تفاوت آن‌قدر نیست که کاربران متوجه آن شوند. حتی کیفیت دوربین سلفی این دو گوشی نیز شباهت بسیاری به هم دارد. در گوشی آ21 اس از دوربین 13 مگاپیکسلی استفاده‌شده است درحالی‌که گوشی آ12 دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی دارد. پس می‌توان گفت که ازنظر کیفیت و قدرت عملکرد دوربین، هر دو گوشی تقریباً در یک سطح قرار دارند.

بررسی دو گوشی A12 و A21s سامسونگ ازنظر قدرت باتری

در هر دو گوشی از باتری یکسان 5هزار میلی‌آمپرساعتی همراه با شارژر 15 وات سریع استفاده‌شده اس.ت هر دو گوشی معمولاً در طول روز به شارژ مجدد باتری نیاز پیدا نمی‌کنند و قدرت باتری مناسبی دارند.

در آخر ارزش خرید کدام بیشتر است؟

خب در این مقاله ریزبه‌ریز جزئیات این دو گوشی را متوجه شدید. با توجه به تفاوت بین عملکرد دو گوشی و در نظر گرفتن قیمت آن‌ها، می‌توان گفت که کاربران با پرداخت 30 الی 40 درصد هزینه بیشتر برای خرید آ21 اس، امکاناتی 30 الی 40 درصد بیشتر دریافت نمی‌کنند. پس می‌توان گفت که این گوشی در مقایسه با آ12 ارزش خرید چندانی ندارد.

https://www.fardanews.com/fa/tiny/news-1086553 

 

اشتراک گذاری