امروز:10 فروردین 1403

مقایسه دو گوشی شیائومی Poco X3 NFC با Poco X3 Pro، کدام یک برای بازی مناسب تر است؟

در سال 2020، گوشی موبایل Poco X3 NFC به بازار عرضه شد. پس‌ازآن بعد گذشت حدود 6 ماه، گوشی Poco X3 Pro را به بازار عرضه کردند. جالب اینجاست که ازنظر قیمت دلاری، گوشی Poco X3 Pro تا حدودی از نسخه قبلی ارزان‌تر هم شده بود. خب پس تفاوت این دو گوشی در چیست؟ کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ سؤال خود را بیابید و تفاوت این دو را پیدا کنید.

مقایسه پوکو ایکس 3 و ایکس 3 پرو ازنظر ظاهری

هر دو گوشی ازنظر ابعاد دقیقاً یکسان هستند. حتی یک میلی‌متر تفاوت بین ابعاد این دو گوشی وجود ندارد. به‌این‌ترتیب حتی وزن هر دو گوشی هم حتی بدون یک گرم تفاوت، یکسان است. در هر دو گوشی از رویه شیشه‌ای با گوریلا گلس 6، پشت پلاستیکی و فریم آلومینیومی استفاده کرده‌اند. ازنظر شکل ظاهری نیز این دو گوشی هیچ تفاوتی باهم ندارند. به‌این‌ترتیب حتی اگر این دو را در کنار هم قرار دهید، هیچ تفاوتی را احساس نخواهید کرد.

مقایسه پوکو ایکس 3 و ایکس 3 پرو ازنظر صفحه نمایشگر

صفحه نمایشگر هر دو گوشی IPS LCD با ابعاد 6.67 اینچ و نسبت بدنه گوشی به صفحه 84.6 درصد است. هر دو گوشی 395 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی دارند و دارای 450 نیت نور و نرخ نوسازی 120 هرتز هستند. همچنین هر دو صفحه نمایشگر از تکنولوژی HDR10 پشتیبانی می‌کنند. حتی رزولوشن تصویر هر دو گوشی نیز یکسان است.

مقایسه پوکو ایکس 3 و ایکس 3 پرو ازنظر پردازنده

در مقایسه پوکو ایکس 3 و ایکس تری پرو در وهله اول باید بدانید که در گوشی Poco X3 NFC از تراشه Qualcomm SM7150-AC Snapdragon 732G (8 nm) و گوشی Poco X3 Pro از تراشه Qualcomm Snapdragon 860 (7 nm) استفاده می‌کند. تراشه گوشی Poco X3 pro از تراشه گوشی قبلی جدیدتر است و عملکرد بهتری دارد. وقتی سری به پردازنده مرکزی این دو گوشی می‌زنیم، متوجه می‌شویم که در مدل Poco X3 pro از پردازنده Kyro 485 Gold استفاده‌شده است. درحالی‌که Poco X3 NFC از پردازنده Kyro 470 GOLD استفاده می‌کند. عملکرد مدل 485 از مدل 470 تا حدودی بهتر است. همچنین در سرعت پردازنده Poco X3 pro نیز شاهد ارتقاء در مقایسه با مدل قبلی هستیم. ازنظر گرافیک نیز هر دو از گرافیک Adreno استفاده می‌کنند؛ اما در مدل Poco X3 pro از مدل 640 و در Poco X3 NFC از مدل 618 استفاده‌شده است. پردازنده گرافیکی Poco X3 pro سرعت و قدرت بهتری در مقایسه با مدل قبلی دارد.

مقایسه پوکو ایکس 3 و ایکس 3 پرو ازنظر حافظه

Poco X3 pro در مدل‌های 128 گیگ رم 6، 128 گیگ رم 8، 256 گیگ رم 6 و 246 گیگ رم 8 به بازار عرضه‌شده است. درحالی‌که Poco X3 NFC در مدل‌های 64 گیگ رم 6، 128 گیگ رم 6 و 128 گیگ رم 8 به بازار عرضه‌شده است.

مقایسه پوکو ایکس 3 و ایکس 3 پرو ازنظر دوربین

ازنظر دوربین جالب است بدانید که گوشی Poco X3 NFC عملکرد بهتری در مقایسه با Poco X3 pro دارد. در گوشی Poco X3 NFC از دوربین 64 مگاپیکسلی واید، 13 مگاپیکسلی اولترا واید، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق استفاده‌شده است. این دوربین در حالت 4K فیلم‌برداری می‌کند و بسیار قدرتمند است. درعین‌حال در گوشی Poco X3 pro از دوربین 48 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی اولترا واید، 2 مگاپیکسلی مایکرو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق استفاده کرده‌اند. پس برنده این رقابت Poco X3 NFC  خواهد بود.

مقایسه پوکو ایکس 3 و ایکس 3 پرو ازنظر باتری

در هر دو مدل گوشی از  یک نوع باتری 5،160 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده‌اند. باتری هر دو گوشی عملکرد مناسبی دارد و همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید، هر دو گوشی یک نوع شارژر 33 واتی سریع دارند که در عرض 1 ساعت می‌توانند گوشی را به‌صورت کامل شارژ کنند.

جمع‌بندی

خب قطعاً متوجه در مقایسه پوکو ایکس 3 و ایکس 3 پرو متوجه تفاوت‌ها شدید. اگر بخواهیم تمام این مقاله را در چند جمله خلاصه کنیم، باید بگوییم که گوشی Poco X3 pro در مقایسه پوکو x3 NFC، سرعت عملکرد بیشتری دارد. به همین خاطر می‌تواند برای بازی گزینه مناسب‌تری تا Poco X3 NFC باشد. پس اگر برای بازی قصد خرید گوشی Poco X3  را دارید، بهتر است مدل Poco X3 pro را بخرید؛ اما مهم‌ترین ضعف Poco X3 pro دوربین آن است. درعین‌حال Poco X3 NFC دوربین مناسبی دارد. به همین خاطر افرادی که چندان به دنبال بازی نیستند و دوربین را ترجیح می‌دهند، این مدل را انتخاب می‌کنند. البته باید گفت که نه دوربین Poco X3 pro خیلی نامناسب است و نه آن‌طور است که Poco X3 NFC برای بازی مناسب نباشد. بلکه ازنظر مقایسه می‌توان به این نتیجه‌گیری رسید. جالب اینجاست برخی تصور می‌کنند که فقط مدل Poco X3 NFC به قابلیت NFC مجهز شده است؛ اما هر دو گوشی از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند.

اشتراک گذاری