امروز:10 فروردین 1403

سونی سه نسخه ی اکسپریا زد 5 را معرفی خواهد کرد؛اکسپریا زد 5 کامپکت، اکسپریا زد 5 و اکسپریا زد 5 پریمیوم

سونی در سالی که گذشته سیاست های خود را پیرامون معرفی دو پرچم دار در سال تغییر داد و همین تغییر سردرگمی هایی را برای کاربران ایجاد کرد. سونی که همیشه در MWC گوشی های جدید خود را معرفی می کرد در سال 2015 این گوشی را در این نمایشگاه معرفی نکرد. پس از آن نیز دو نوع گوشی توسط این کمپانی معرفی شد. گوشی اکسپریا Z4 که در ژاپن فقط عرضه می شد و یک نسخه ی جهانی به نام +xperia z3 را معرفی کرد. به هر حال این دو نوع گوشی برای کاربران بسیار بیشتر از قبل گیج کننده بود و به طور کلی به نظر نمی رسد که سونی از سیاست های قبل خود راضی باشد. IFA 2015 به زودی برگزار می شود. ما در مقاله ای که پیرامون این مراسم تهیه کرده ایم از گوشی اکسپریا زد 5 این کمپانی سخن گفتیم. اگر شما یکی از کاربران هوادار سونی باشید حتما می دانید که این کمپانی در کنار اکسپریا های نسل زد خود همیشه از یک نسخه ی کامپکت نیز پرده بر داری می کند. اما به نظر در سال پیشرو باید منتظر یک گوشی جدید دیگر نیز باشیم. گوشی جدید به نام اکسپریا زد 5 پریمیوم (Xperia Z5 Premium) ! با آریامونز همراه باشید.

گوشی اکسپریا زد 5 بر اساس اطلاعات منتشر شده تا به حال با یک صفحه نمایش 5.2 اینچی معرفی خواهد شد. رزولوشن این صفحه نمایش فول اچ دی می باشد. به احتمال زیاد نیز باید منتظر یک پردازنده ی اسنپدراگون 810 را برای قلب اصلی این گوشی باشیم. اما نسخه ی کامپکت این گوشی یک گوشی 4.6 اینچی خواهد بود و رزولوشن آن اچ دی می باشد. گوشی اکسپریا زد 5 پرمیوم بر اساس گزارش های رسیده به یک صفحه نمایش 5.5 اینچی QHD مجهز است. دوربین اکسپریا زد 5 پرمیوم نیز یک دوربیبین 23 مگاپیگسلی  با قابلت ضبط 4k خواهد بود.

بر اساس تصاویر منتشر شده از گوشی های اکسپریا زد 5 این گوشی به سنسور اثر انگشت در کنار گوشی و بر روی دکمه ی پاور مجهز خواهد بود.

با آریامونز همراه باشید و پوشش خبری IFa 2015 همراه باشید.