امروز:11 اردیبهشت 1403

اموزش برنامه ی airdroid (کنترل کامل گوشی اندرویدی با کامپیوتر)

اموزش برنامه ی airdroid (کنترل کامل گوشی اندرویدی با کامپیوتر) 10
همانگونه که در اموزش های قبل مشاهده نمودید ما اموزش هایی مفید و کاربردی را که به شما کمک می کند تا بهترین استفاده را از گوشی اندرویدی خود داشته باشید قرار دادیم در ادامه این اموزش ها ما کنترل کامل گوشی با رایانه را با ایردروید اموزش خواهیم داد.
ما در گذشته اموزش دیدن notifications را در کامپیوتر دادیم اما از هر نظر این برنامه کامل تر است.
airdroidbanner

 

 

 

دانلود airdroid برای اندروید

برای دانلود از گوگل پلی می توانید از این لینک استفاده کنید.

اگر نمی دانید چگونه از گوگل پلی در ایران دانلود کنید از این مطلب استفاده کنید.

شروع

برای شروع کار با Airdroid باید ابتدا آن را بر روی گوشی خود نصب کنید. این برنامه آنچنان معروف است که به راحتی در اینترنت آن را خواهید یافت. با اجرای نرم‌افزار دو گزینه پیش رو خواهید داشت. اگر گزینه‌ی اول را انتخاب کنید، باید در سایت Airdroid یک حساب کاربری بسازید یا اگر قبلاً ساخته‌اید، مشخصات آن را وارد کنید. استفاده از حساب کاربری به این خاطر است که اگر گوشی و رایانه هر دو در یک شبکه قرار نداشتند بتوانند به راحتی با یک نام کاربری و رمز عبور به هم متصل شوند. به وسیله‌ی این قابلیت است که می‌توانید گوشی گم شده یا سرقت شده را پیدا کنید. اگر گزینه‌ی دوم را انتخاب کنید، از شبکه‌ی وای فای برای اتصال گوشی و رایانه استفاده خواهد شد.

airdroid-1

اگر گزینه‌ی دوم را انتخاب کردید، بعداً با باز کردن آیکونی که شبیه یک آدم است و در بالای صفحه قرار دارد می‌توانید مشخصات حساب کاربری خود را وارد کنید. اگر گزینه‌ی اول را انتخاب کنید، با باز کردن وب‌سایت Airdroid بر روی رایانه و دادن نام کاربری و رمز عبور به هردو (گوشی و رایانه)، خود به خود اتصال برقرار می‌شود. اگر گزینه‌ی دوم را انتخاب کنید، از شما خواسته می‌شود که یا به وب‌سایت Airdroid.com بروید یا IP گوشی که شامل چند عدد و نقطه است را در مرورگر وارد کنید. اگر دسترسی به اینترنت دارید می‌توانید به وب‌سایت Airdroid.com بروید و تصویر QR Code که بر روی صفحه ظاهر می‌شود را از طریق گوشی (گزینه‌ی Scan QR Code) اسکن کنید. اگر دسترسی به اینترنت ندارید ولی گوشی و رایانه در یک شبکه‌ی وای فای قرار دارند، IP‌ را وارد کنید و سپس در گوشی دکمه‌ی تایید را بزنید. ممکن است بعد از متصل شدن گوشی به رایانه، در گوشی از شما سؤال شود که آیا به برنامه‌ی Airdroid اجازه‌ی بعضی کارها مثل پاک کردن فایل‌ها را می‌دهید؟ از اینجا که این برنامه بسیار معروف است و میلیون‌ها کاربرد در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند،‌ به نظر عاقلانه می‌آید که به آن اطمینان کنید و بنا را بر این بگذارید که خراب کاری در گوشی انجام نمی‌دهد.

airdroid-2

اگر مراحل ورود را درست انجام دهید، با صفحه‌ی مدیریت گوشی مواجه می‌شوید. ممکن است برایتان سؤال پیش بیاید که اگر دسترسی به اینترنت نداشته باشیم ولی گوشی و رایانه در یک شبکه‌ی وای فای (مثل WiFi Tether) قرار داشته باشند، این صفحه‌ی مدیریت از کجا می‌آید؟ مگر این صفحه نباید از اینترنت بارگذاری شود؟ در حقیقت این صفحه از اینترنت بارگذاری نمی‌شود. بلکه با اجرای نرم‌افزار Airdroid، خود گوشی به صورت یک سرور (Server) عمل می‌کند و این صفحه را به مرورگر رایانه می‌فرستد. در این صفحه، امکانات فراوانی خواهید داشت که برای مدیریت گوشی بسیار عالی هستند.

airdroid1

اگر به وسیله‌ی نام کاربری و رمز عبور وارد صفحه‌ی مدیریت گوشی شوید گزینه‌های بیشتری نیز خواهید داشت. مهم‌ترین قابلیتی که برایتان فراهم می‌شود، قابلیت نمایش مکان گوشی است. برای استفاده از این قابلیت گزینه‌ی Find Phone را بزنید.

airdroid1

صفحه‌ی مدیریت امکانات گوشی مثل رابط کاربری یک سیستم‌عامل عمل می‌کند. هر گزینه‌ای دقیقاً مثل یک پنجره باز می‌شود و اگر چند گزینه را باز کنید، چند پنجره بر روی هم می‌آیند که از نوار پایین صفحه قابل کنترل هستند. در پنجره‌ی Ringtones می‌توانید زنگ‌های گوشی را مدیریت کنید. یعنی به آن‌ها گوش دهید، هر کدام را که می‌خواهید به رایانه منتقل کنید یا از رایانه به وسیله‌ی گزینه‌ی Upload به گوشی انتقال دهید. هر کدام را می‌توانید حذف کنید و یا برای موقعیت‌های مختلف (آلارم، هشدار، و زنگ) به عنوان زنگ گوشی انتخاب کنید.

airdroid6

گزینه‌ی Camera دقیقاً آنچه توسط دوربین جلو و یا عقب گوشی مشاهده می‌شود را بر روی رایانه نشان می‌دهد. گزینه‌ای که شبیه یک علامت بعلاوه است، اجازه می‌دهد که بر روی صفحه میانبر بسازید. اولین میانبر (Folder shortcut) از یک پوشه درون حافظه‌ی گوشی ساخته می‌شود. دومین میانبر از یک مخاطب از دفترچه‌ی تلفن گوشی است. و سومین گزینه‌ هم به شما اجازه می‌دهد پوشه ایجاد کنید تا گزینه‌های Airdroid را درون آن قرار دهید.

در سمت راست صفحه مشخصات کلی گوشی مثل نام و مدل گوشی، ورژن سیستم‌عامل و میزان حافظه‌ی خالی نشان داده شده است. با زدن گزینه‌ی Details می‌توانید جزئیات بیشتری از مشخصات گوشی را مشاهده کنید.

قسمت Toolbox چهار ابزار کاربردی به نام‌های File ،URL ،Clipboard ،App مشاهده می‌کند. اگر File انتخاب باشد با کشیدن یک پوشه یا فایل از درون رایانه به این قسمت، بدون هیچ عملیات اضافه، آن فایل یا پوشه به گوشی منتقل می‌شود. در قسمت URL می‌توانید یک آدرس اینترنتی را توسط مرورگر گوشی باز کنید. توسط Clipboard می‌توانید یک جمله یا عبارت را به حافظه‌ی موقت (حافظه‌ی کپی و پیست) انتقال دهید تا بعداً در گوشی در هر نرم‌افزاری که خواستید، Paste کنید. گزینه‌ی آخر که App نام دارد به شما این امکان را می‌دهد که با کشیدن فایل نصب یک نرم‌افزار در این قسمت، آن را بر روی گوشی نصب کنید.

airdroid1

در بالای صفحه چند گزینه وجود دارد. گزینه‌ی Multiple Desktops‌ به شما امکان می‌دهد که چند محیط کاربری داشته باشید و گزینه‌ها و پوشه‌ها را بین آن‌ها تقسیم کنید تا فضا‌ی کار بازتر شود.

airdroid9

گزینه‌ی Call برای تماس گرفتن است. به این صورت که در رایانه شماره را وارد می‌کنید و سپس توسط گوشی مکالمه می‌کنید.

airdroid8

توسط گزینه‌ی یکی مانده به آخر که آیکون آن شبیه چند خط افقی است، می‌توانید تنظیمات برنامه و تنظیمات حساب کاربریتان را انجام دهید. علاوه بر این اگر چند گوشی را توسط یک صفحه مدیریت می‌کنید می‌توانید توسط این گزینه مشخص کنید که در حال حاضر کدام گوشی را می‌خواهید مدیریت کنید.

airdroid10