امروز:11 اردیبهشت 1403

ساختن کلیدهای میانبر دلخواه

ساختن کلیدهای میانبر دلخواه 4

ساخت کلید میانبر

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که از کلیدهای میانبر زیاد استفاده می کنند و حتما تا کنون دنبال ترفندها و نرم افزارهایی که کلیدهای میانبر مختلفی برای کارهای مختلف مانند باز کردن سایت یا نرم افزارها، خاموش کردن رایانه و… ایجاد می کنند بوده اید، نرم افزار Keyboard shortcut manager یکی از همان نرم افزارهایی است که مشکل شما را حل می کند.  با این نرم افزار ساده و سریع می توانید برای هر برنامه ای کلیدهای میانبر دلخواه تعریف کنید.

پس از نصب وقتی نرم افزار را اجرا می کنید به صورت پیش فرض چند میانبر برای شما می سازد که می توانید با انتخاب آن ها و کلید برروی گزینه ی Delete هر کدام را که خواستید حذف کنید یا اینکه روی گزینه ی Edit کلیک کنید تا مورد انتخاب شده را ویرایش کنید. همچنین در پایان هر مورد یک چک باکس وجود دارد که اگر آن را بردارید میانبر مورد نظر غیرفعال می شود.

 

ساخت کلید میانبر

برای اضافه کردن میانبر های دلخواه روی گزینه ی Add کلیک کنید.

 

ساخت کلید میانبر

 

در صفحه ای که باز می شود در کادر اول میانبر خود را انتخاب کنید. برای اینکار کافی است روی کادر اول کلیک کرده و کلیدهای مورد نظر را همزمان بزنید. در منوی بعد گزینه های زیادی وجود دارد که هر کدام برای کاری ساخته شده است. با انتخاب گزینه Run selected program شما می توانید می توانید برنامه ای که در کادر سوم انتخاب کرده اید را اجرا کنید. در پایان روی گزینه ی OK کلیک کنید.

این نرم افزار با هر دو نسخه ی ۳۲ و ۶۴ بیت ویندوز های XP و Vista و ۷ و ۸، سازگار است.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.