امروز:30 فروردین 1403

هکرها تلگرام را مورد حملات گسترده DDoS قرار دادند

اخیرا گزارشاتی مبنی بر اینکه اپلیکیشن پیام رسان تلگرام هفته ی پیش مورد حملات گسترده DDoS قرار گرفته است ،منتشر شده است. سرور های این برنامه در آسیا به خصوص در ایران با مشکلاتی جدی مواجه شدند و برای بسیاری از کاربران در حین استفاده از این اپلیکیشن مشکلاتی از قبیل خارج شدن ناگهانی از نرم افزار یا وصل نشدن در زمان ورود به تلگرام برخورد کردند.

بعد از مدتی که از این ماجرا گذشت، مسئولان بخش فنی نرم افزار در صفحه توییتر اعلام کردند که دلیل این اختلالات به خاطر حملات DDOS از سوی هکر ها بوده است.

حتما خیلی از شما ها با نام DDOS آشنایی ندارید که مختصر آن را توضیح می دهیم: DDOS مخفف Distributed Denial of Service می باشد که هکر ها با استفاده از این روش می توانند حجم انبوهی از اطلاعات و درخواست را با استفاده از چند کامپیوتر به سوی سرور های سرویس قربانی ارسال کنند و نتیجه ی اینکار هم در اختیار داشتن کل ترافیک سرور ها می باشد که باعث می شود سرویس مورد نظر با اختلال مواجه شود یا به کلی عمل نکند.

همچنین از سوی بخش فنی اعلام شده است که مرکز این حملات بر روی سرور های آسیا در نواحی اقیانوسیه می باشد که بخش اعظم این مشکلات را کاربران استرالیا و هند متحمل شده اند. و در این رابطه افزودند که هکر ها حدودا 200 میلیارد پیام بی هدف را در هر ثانیه بر روی سرورهای این ناحیه ارسال کردند که معادل 200 گیگابیت در ثانیه به سرقت بردن سرور هایمان می باشد که حتی این اختلالات گریبان گیر مناطقی که نزدیک به این حمله بودند نیز شده بود.

در حال حاضر مدیران بخش فنی تلگرام نتوانستند کسانی که آنان را مورد حمله قرار داده بودند را شناسایی کنند اما اعلام کرده اند که مبدأ آن از آسیای شرقی بوده است و این احتمال را داده اند که می تواند از سوی یک دولت یا از طرف یک شرکت رقیب در این عرصه بوده باشد.

همچنین این کمپانی متذکر شده است که فراهم کردن استیکر های رایگان برای سرویس تلگرام ،ضربه ی بزرگی برای سایر رقیبان طلقی می شود اما در حوزه ی رقابت بایستی قانونی عمل کرد و از رقیبان پیشی گرفت.

 

اشتراک گذاری

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.