امروز:9 اردیبهشت 1403

علت ساعت 10:10 دقیقه در تبلیغات ساعت ها چیست

اگر شما در زندگی روزانه و در تبلیغات مختلف به چیزهای ریز توجه نمی کنید حتما متوجه نشده اید که ساعت ها در تبلیغات و عکس های همیشه ساعت 10 و 10 دقیقه را نشان می دهند. اما دلیل این مورد چیست؟ با آریامونز همراه باشید .

با کمی جستجو حتما به این مورد خواهید رسید که دلایل زیادی برای این کار وجود دارد اما اکثر دلایل غیر صحیح هستند. اما با کمی تامل به ساعت و ساختار ساعت دلیل این کار به راحتی قابل فهم است. اگر شما ساعت های مختلف را دیده باشید حتما می دانید که اکثر ساعت های لوگوی خود را زیر عدد 12 قرار می دهند. به همین دلیل یکی از مهمترین دلایلی که می توان به این شکل قرار گرفتن عقربه ها نسبت داد همین مورد می باشد. همچنین باید بدانید که در این حالت ساعت در تقارت قرار دارد و خط متصل کننده ی ساعت های 12 و 6 خط تقارن تقریی ساعت خواهد بود و همین مورد باعث می شود که مخاطب ساعت را شکیل تر دیده و حس بهتری نسبت به آن داشته باشد.

watch2

اما شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا ساعت 8:20 دقیقه در نظر گرفته نشده است و ساعت 10:10 دقیقه در نظر گرفته است! بله ساعت 8:20 دقیقه هم متقارن است اما تاثیر آن نسبت به 10:10 بسیار کمتر است تا جایی که برند  Timex این کار را انجام داد اما در نهایت عقربه ها را به سمت بالا و ساعت 10:10 برد.

اما علاوه بر این دلایل، دلایل تاریخی نسبت داده شده است از جمله ی آن ها زمان مرگ آبراهام لینکلن و شروع جنگ جهانی اول است. اما باید بدانید که این موارد جز شایعات است و صحت ندارد.