امروز:10 اردیبهشت 1403

50 هزار هک در کارنامه یک نوجوان فنلاندی

هکر دست نیافتنی گروه هکرهای مارمولک، جولیس زیکیل کیویماکی، نوجوان 17 ساله‌ی فنلاندی، که در کارنامه خود 50/700 هک به ثبت رسانده است، محکوم به پشت سر گذاشتن مجازات سبکی شده است.

هکر دست نیافتنی توانسته بود شکاف‌های امنیتی‌ای در نرم‌افزار Adobe پیدا کند و از این طریق به 50 هزار سرور دسترسی پیدا کرده است. وی همچنی با دزدیدن اطلاعات کارت‌های اعتباری، 21 خرید انجام داده و 7 گیگابایت داده از ایمیل‌های MIT به سرقت برده است، زیکیل کیوماکی حتی به دروغ تماسی اورژانسی داشته و تیم تاکتیک‌ها و سلاح‌های ویژه (SWAT) را به سمت خانه‌ی یک فرد عادی کشانده است. ویلهلم نورمن، قاضی پرونده زیکیل، وی را به دو سال زندان، پرداخت ۷/۳۰۰ دلار از اموالی که از طریق غیرقانونی بدست آورده، سخن گفتن در مجامع عمومی علیه جرم‌های سایبری و البته زیرنظر بودن فعالیت‌های آنلاینش محکوم کرده است.

قاضی نورمن درباره حکم خود می‌گوید، که در این محاکمه سن کیوماکی را در نظر گرفته است، چرا که او در زمان ارتکاب این جرایم 15 سال سن داشته است و هنوز به سن قانونی نرسیده بوده است و اطلاعات دقیقی از آسیب‌هایی که رسانده نداشته است.

برایان کرب، متخصص امنیت سایبری که متوجه دست داشتن کیویماکی در این هک‌‌ها شده بود و او را به دادگاه معرفی کرده تصمیم قاضی نورمن را یک پیروزی برای ترول‌های اینترنتی خوانده است.

گفته می‌شود کیویماکی یکی از اعضای گروه هکرهای مارمولک است که در کریسمس گذشته حملاتی علیه پلی‌استیشن و ایکس‌باکس داشته‌اند. این حملات باعث از کار افتادن امکان بازی آنلاین در این دو کنسول شده بود. با این وجود دست داشتن کیویماکی در این حملات اثبات نشده و او در این زمینه مجازاتی را دریافت نکرد.

لازم به ذکر است کیویماکی یک ماه را قبل از شروع محاکمه در زندان گذرانده بود،

 

 

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.