امروز:10 اردیبهشت 1403

آیا فیلم های سه بعدی مشکلات جسمی ایجاد می کند و یا این فقط یک باور غلط است

در یک تحقیق پیرامون فیلم های سه بعدی و تاثیرات جانبی ان ها یک تیم تحقیقاتی روش جالبی را در پیش گرفتند. این تیم به گروهی از داوطلبان فیلم سه بعدی را نشان دادند. ان ها برای درک مشکلاتی ناشی از تلوزیون سه بعدی این فیلم را به صورت دو بعدی و سه بعدی به تعداد داوطلبان خود نشان دادند اما نکته جالب این ازمایش ان بوده است که افرادی که فیلم را به صورت دو بعدی می دیدند، هیچ اطلاعی از این قضیه نداشتند و با عینک های سه بعدی به خیال خود در حال تماشای یک نسخه ی سه بعدی هستند. این تیم تحقیقاتی در نهایت نتایج جالبی را به دست اورد. با آریامونز همراه باشید.

شاید شما هم از عینک های سه بعدی قدیمی استفاده کرده باشید و مطمئنا با مشکل رو به رو بوده اید. اما خب با پیشرفت تکنولوژی عینک ها جدید این مشکلات را تا اندازه ی زیادی بر طرف کرده اند. اما هنوز بعضی از افراد با دیدن فیلم های سه بعدی با مشکلات جانبی رو به رو می شوند. بر طبق نتایج گروه تحقیقاتی که د ر مقدمه بیان شد  از 443 نفر، 66 نفر دارای عوارض جانبی بوده اند. همچنین برای اطلاع از جزئیات بیشتر باید بدانید که در این تست از فیلم toy story استفاده شده است.

حالا این گروه این نتیجه گیری را کرده است که فیلم های سه بعدی مشکلات جانبی را به همراه ندارد و به دلیل باور ها و تصورات ممکن است مشکلات بیشتر شود.

با توجه به این ازمایش نمی توان به این نتیجه رسید که مشکلات فیلم های سه بعدی از فیلم می باشد بلکه اکثرا از وسایلی است که ما استفاده می کنیم. در صورتی که از تلوزیون های جدیدتر و عینک های جدید تر استفاده کنیم مشکلات کاهش می یابد. اما مهم ترین نکته این است که در صورتی که مشکلی باشد با تصورات بد این مشکلات بیشتر می شود.