امروز:10 اردیبهشت 1403

با عینک Ayo خوابی راحت تر داشته باشید

فعالیت نکردن و در زیر آفتاب قرار نگرفتن باعث شده است که امروزه زودتر خسته شویم و از انجام زندگی روزمره غافل شویم، اما عینکی جدید با نام Ayo معرفی شده است که این مشکل را برایمان برطرف کرده است و با استفاده از این عینک ؛نور آبی رنگی که کنترل شده است، به چشممان می خورد و خستگی روطمره را برطرف خواهد کرد. همچنین سازنده این عینک مدعی شده است که با گذاشتن این عینک تا حدود 20 دقیقه در روز خستگی شما برزرف می شود و انرژی لازم برای ادامه ی فعالیت در روز را به دست خواهید آورد.

تاثیری که نور آبی این عینک بر روی مغز می گذارد؛ باعث می شود که تولید ملاتونین که عمل خستگی است، کم شود. گفته شده است این گجت پوشیدنی با سیستم مشهده تاثیر زمان بر زندگی در میابد که نور آبی تاثیر مثبتی بر روی مغز می گذارد و باعث می شود دیگر هورمون خواب آور در مغز ترشح نشود.

آقای دیمتریف سازنده این عینک به همراه همکارش در دانشگاه هلند برای درس خواندن از مشکل خواب رنج می بردند و همین باعث شد تا فکر ساخت این گجت جالب به ذهنشان برسد و بعد از گذشت حدودا دوسال توانستند این عینک را که به گوگل گلس نیز شبیه است، بسازند.

 

همچنین این سوال به وجود می آید که آیا چنین دستگاهی وجود دارد که بتواند رویمغز تاثیر بگذارد و بتواند روی خوابمان تاثیر بگذارد؟ ور در جواب این سوال یک متخصص در این زمینه به نام دکتر برایان؛ گفت که این محصول به درستی کار می کند و از ساخت آن نیز خوشحال است و از نظر علمی آن را تایید کرده است. در مقابل نیز شک هایی بر عملکرد این دستگاه وجود دارد، اما بایستی منتظر آزمایش های تکمیلی از این محصول باشیم.

یک عینک دیگر نیز حدودا مانند آیو عمل می کند اما ویژگی های آن را ندارد و قیمت آن نیز 299 دلار می باشد که ظاهرش مانند عینک اسکی می باشد اما Ayo بسیار زیبا طراحی شده و همچنین قیمت آن تنها 169 دلار می باشد.

اشتراک گذاری

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.