امروز:14 اردیبهشت 1403

مشخصات فنی کارت گرافیک AMD R9 Fury فاش شد

اخیرا شاهد بودید که کارت گرافیک جدید این کمپانی با نام R9 Fury X وارد بازار شده بود و بسیار قدرتمند نیز می باشد. اکنون نیز مشخصات محصول جدیدی از این کمپانی به بیرون درز کرده است، گزارش ها حاکی از این است که این کارت گرافیکی که AMD R9 Fury نام دارد دارای 3584 پردازشگر را در خود می باشد.

تعداد پردازشگر TMU نیز تقریبا 224 می باشد. پس با این حساب ما منتظر یک کارت گرافیک قدرتمند خواهیم بود . البته حافظه ی اصلی این کارت گرافیکی همان حافظه قبلی است یعنی همان حافظه ی 4 گیگابایتی از نوع HBM را دارا می باشد.

وضعیت کلاک این کارت هم ملنند نسخه ی R9 Fury X خواهد بود یعنب 1050 مگاهرتر برای ریز پردازنده ها و 500 مگاهرتز هم برای رام آن خواهد بود.اما اگر مشخصات فنی این کارت نیز حدودا مانند نسل قبلی اس باشد ، از خنک کننده بی بهره است و احتمالا کمی افزایش دما در هنگام فعالیت های سنگین ،در این کارت همراه خواهد بود. اما این ها همگی گمانه زنی می باشد، ما مطمئنیم که کمپانی AMD حتما به فکر چاره ای برای افزایش بیش از حد دما پیدا می کند.

این کمپانی همواره رقیب سرسختی برای شکرت inVidia بوده و اکنون نیز با وارد کردن نسل جدید کارت گرافیک خود، در سدد رقابت با GTX 980 بر خواهد آمد، پس بایستی اندکی صبر کرد تا ببینیم آیا اینبار پیروز این رقابت خواهد شد یا خیر.

 

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.