امروز:10 فروردین 1403

توسعه ی روبات سوسک نما با الهام گیری از سوسک ها

در آینده ای نزدیک ما شاهد این روبات های سوسک نما در قالب ربات های امداد گر خواهیم بود. برای همین راه درازی را در پیش دارند تا بتوانند مانند سوسک های واقعی از موانع رد شوند ،و این توانایی نیازمند تلاش تیم توسعه بر روی این روبات می باشد. هم اکنون نیز این تیم در حال افزودن انواع حس گر ها و پیاده سازی الگوریتم های مختلف بر روی این روبات می باشند که به روبات این امکان را می دهد تا محیط اطراف خود را اسکن کرده و بهترین راه را برای عبور انتخاب می کند. هم چنین محققان دانشگاه Berkeley به جای استفاده از این روش، از یک روش ساده تر استفاده کرده اند و این حرکت می تواند روبات سوسک نما را طبیعی تر جلوه دهد.

آنها آمده اند از سوسک واقی الهام گرفته اند و با بررسی های دقیق بر روی سوسک ها و رد شد آن ها از موانع ، دریافتند که شکل کشیده و حالت دیسک مانند بدن این سوسک ها باعث شده تا راحت تر از موانع سخت عبور کنند. این ساختار بدن آنها باعث می شود تا در مواقعی که با موانع روبرو شدند می توانند بر عکس شدن خود ،سر بخورند و از راه های تنگ تر عبور کنند.

قبلا این روبات ها به شکل مربع طراحی شده بود که عبور از این موانع را برایشان بسیار سخت کرده بود و پژوهشگران را با شکست مواجه می کرد. تا اینکه با طراحی بدنه بیضی شکل برای این روبات های سوسک نما ، توانستند این روبات را بدون هیچ کمکی از روی موانع رد کنند و مانند حرکات سوسک واقعی توانستند این روبات را به راحتی عبور دهند.

از قابلیت هایی که در این پوسته جدید وجود دارد، حفاظت از این روبات در برابر آب و گرد و خاک می باشد، البته محققان نیز در حال توسعه ی این پوسته ها می باشند تا عملکرد آن را بهتر کنند. همچنین ویدیویی از بررسی عملکرد این روبات منتشر شده است که برایتان تهیه کرده ایم:

 

اشتراک گذاری

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.