امروز:30 فروردین 1403

گذاشتن صدا بر روی اسلاید پاورپوینت

گذاشتن صدا بر روی اسلاید پاورپوینت 1

نرم افزار های چند منظوره مایکروسافت آفیس مثل آفیس ورد Office Word ، پاورپوینت Power Point و اکسل Excel جز شناخته شده ترین نرم افزارهاییست که روی اکثر کامپیوتر های ویندوزی و گهگاه غیر ویندوزی هم نصب هست . همونطور که می دونید و طبق معمول شاید هم ندانید ، یکی از کارهای جالبی که می تونید روی پاورپوینت انجام بدهید ، قرار دادن صدا ، موزیک و کلا فایل صوتی در آن است .

گذاشتن صدا بر روی پاورپوینت

 

یک نکته مهم اینکه  کلمه Insert به معنی داخل کردن ، اضافه کردن هست که در نرم افزار های ورد word و پاورپوینت powerpoint خیلی کاربرد دارد . اگه این گزینه رو کلیک کنید می بینید که می توانید ، کلیپ ، موسیقی ، شکل ، تصاویر و کلی چیز دیگر را وارد فایل پاورپوینت و یا ورد کنید . پس تا اینجا متوجه شدید که هر چیزی رو خواستید وارد و یا اضافه کنید ، دنبال گزینه های دیگه نروید .

گذاشتن صدا و یا موزیک روی پاورپوینت powerpoint

پاور پوینت را باز کنید . چند  اسلاید درست کنید ، مهم نیست چه چیزی باشد . منوی Insert رو باز کنید و روی گزینه Sound ( اولین گزینه از سمت راست ) کلیک کنید. به محض کلیک روی این گزینه پنجره مربوط به باز کردن فایل صوتی امده که باید به آدرس ون فایل صوتی بروید و ok کنید . بعد از این کار پنجره ای باز می شود که می پرسد می خواهید این آهنگ چطور روی فایل نواخته شود . به صورت اتوماتیک و یا موقعی که کلیک کنید ؟ شما بسته به نیاز خودتان یکی را انتخاب کنید اما گزینه اتوماتیک بهتر است .

بعد ازاین کار ، این فایل صوتی روی پاورپوینت به صورت تک اسلاید اجرا م یشود .

گذاشتن صدا روی پاور پوینت

 

 

گذاشتن صدا روی تمام اسلاید های پاورپوینت powerpoint

الان باید آیکون بلندگوی زرد رنگی رو روی فایل پاورپوینت خود ببینید . روی این آیکون دوبار کلیک کنید تا پنجره مربوط به تنظیماتش باز شود . در این قسمت کافیست پنجره Play Sound رو باز کنید و گزینه Play Across Slides رو انتخاب کنید . کار تموم است. حالا با زدن دکمه F5 ، نتیجه کارخود را  ببینید .

 

گذاشتن صدا بر روی پاورپوینت