امروز:8 اردیبهشت 1403

دوبی قصد دارد اولین ساختمان اداری جهان با پرینتر سه بعدی را بسازد

همانطور که می دانید دوبی یکی از بزرگترین مراکز تجارتی در دنیا می باشد و هر ساله سرمایه گذاران زیادی را در خود جای می دهد. اخیرا نیز وزیر امور کابینه دولت که ریاست کمیته ملی نواوری در این شهر به عهده او است، اعلام کرده که قرار است یک ساختمان اداری عظیم را بر پایه پرینتر سه بعدی بسازند. این ساختمان اداری ارتفاعی حدود 2000 فوت متر مربع و ساخت آن نیز با استفاده از یک پرینتر 20 فوتی انجام می شود.

همچنین قرار است که دکور داخلی این ساختمان نیز با استفاده از پرینتر سه بعدی ساخته شود . مواد اولیه ای که قرار است در ساخت این ساختمان مورد استفاده قرار گیرند، بتن آرمه، پلاستیک، گچ مسلح و الیاف شیشه ای می باشند. همچنین مهندسان اجرایی اعلام کردند که با استفاده از این تکنولوژی می توان پروسه ی ساخت ساختمان را تا 50 درصد زودتر به پایان رسانید و از همه مهمتر اینکه در مصرف مصالح ساختمانی نیز تقریبا 60 درصد صرفه جویی نمود.

2015-07-01-image-13

پروژه ساخت این ساختمان شش طبقه را یک کمپانی چینی به نام Winsun Global بر عهده خواهد گرفت. البته دیگر کمپانی ها با آنها همکاری خواهند کرد.

فعلا خبری از اینکه کی قرار است این ساختمان به بهره برداری برسد، در دست نداریم.

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.