امروز:10 فروردین 1403

از سامسونگ و آپو بخاطر اپلیکیشن های اضافی در اسمارت فون ها شکایت شد

این خبر تا حدی تعجب برانگیز و نامعمول می باشد اما بنا بر اخبار منتشر شده یک موسسه حفاظت از حقوق مصرف کننده در کشور چین علیه شرکت Oppo و شرکت سامسونگ شکایت کرده و موضوع شکایت اپلیکیشن ها و برنامه های غیرحذفی است که در تولیدات این دو شرکت چینی و کره ای روی اسمارت فون ها می باشد .

کمیسیون حقوق مصرف کننده شانگهای تعدادی زیادی اسمارت فون از شرکت های مختلف را مورد بررسی قرار داده اند و در نتایج این بررسی مشخص شده که اسمارت فون Find 7 شرکت چینی Oppo هفتاد اپلیکیشن غیر قابل حذف و اسمارت فون  Galaxy Note 3 شرکت کره ای Samsung چهل اپلیکیشن غیر حذف دارد و این دو شرکت از نظر تعداد اپلیکیشن اضافی در صدر جدول قرار دارند و موسسه فوق اعلام کرده که این اپلیکیشن ها می تواند اطلاعات کاربران را نیز سرقت کند .

انتقادات زیادی از سوی  کاربران برای اپلیکیشن های اضافی مطرح بود و حالا کمیسیون  حقوق مصرف کننده شانگهای با این شکایت می خواهد دو شرکت آپو و سامسونگ را وادار کند که درمورد اپلکیشن های نصب شده روی گوشی ها و نحوه حذف آنها توضیحات کاملی به خریداران بدهد . این کمیسیون می خواهد میزان حافظه  مصرفی مورد استفاده اپلیکیشن های نصب شده نیز توسط سازنده ها اعلام شود .

با این شکایت نامه شرکت های آپو و سامسونگ 2 هفته مهلت دارند از خود دفاع کنند و پس از آن تاریخ جلسه دادگاه اعلام می شود . این اقدام کمیسیون در راستای اهداف وزارت فناوری اطلاعات چین می باشد که نظارت بیشتری روی اپلیکیشن های نصب شده ، توسط سازندگان اسمارت فون ها انجام شود .

 

 

من فرشته آقامیری هستم . کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات دارم . علاقه زیادی به تازه های موبایل و تکنولوژی دارم و در زمینه تولید محتوا کار می کنم ... امیدوارم مطالب خوبی را برایتان تهیه کنم