امروز:10 فروردین 1403

گیگابایت مدل کوچک شده کارت گرافیک GTX 960 را معرفی کرد

کمپانی گیگابایت در صنعت کارت گرافیک، توانسته است یکی از بهترین کارت های گرافیک امسال را با نام GTX 960 تولید کرده است. که با قدرت بسیار بالای آن و قیمت مناسب توانسته است برای محصولش علاقمندان زیادی را جذب کند که این نیز حائز اهمیت می باشد. اخیرا نیز این کمپانی توانسته است مدل کوچک شده ی این کارت گرافیکی را با نام GTX 960 WF2X رونمایی کند که طول این کارت فقط 18.1 سانتی متر می باشد.

قرار است این کارت گرافیک در دو نوع 2 و 4 گیگابایتی به صورت Overclock روانه بازار کند. سرعت این گرافیک ها در خالت رفرنس معادل 1127 مگاهرتز می باشد و در حالت Boost به 1178 مگاهرتز می رسد. سرعت حافظه این کارت گرافیکی نیز حدود 7 گیگاهرتز می باشد که با نسخه قبلی فرقی نکرده است.

حتما برایتان این سوال پیش آمده که چطور این کارت گرافیک می تواند گرمای حاصل از پردازش را دفع کند . خب در جواب این سوال، مهندسان این کمپانی یک لوله مسی به طول 8 سانتی متر را که در تصویر حالتی “S” شکل است در آن قرار داده اند به طوری که با لایه های آلومینیومی کارت در تماس هستند و گرما را به خود جذب می کنند که در نتیجه مشکل دما برطرف می شود.

238e

از دیگر ویژگی های این کارت گرافیکی می توان به کانکتور برق 6-پین PCIe به همراه خروجی هایی تصویری DVI و HDMI و DisplayPort 1.2 اشاره کرد. البته هنوز اطلاعاتی از زمان انتشار این محصول ،در اختیار نداریم.

 

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.