امروز:10 فروردین 1403

مناسب ترین کارت گرافیک چگونه است؟

مناسب ترین کارت گرافیک چگونه است؟ 1

بنابه قرار گروه امروز اموزش کارت گرافیک های onboard را قرار دادیم تا از تفاوت بین انها و حافظه های انها مطلع شده ودر هزینه ها صرفه جویی کنید.با اریامونز همراه باشید.

نکات قابل توجه در خرید:

  GPU و حافظه کارت گرافیک

با توجه به مطالبی که در ابتدای مطلب عنوان شد، اولین نکته‌ای که باید برای خرید یک کارت گرافیک مورد توجه قرار بگیرد این است که بدانید نوع کاربری سیستم شما چیست. از جمله نکات دیگری که در خرید یک کارت گرافیک مورد بررسی قرار می‌گیرد سرعت پردازش آن است. در کارت‌های گرافیکی بخشی با نام GPU (Graphic Process Unit) وجود دارد که واحد پردازنده گرافیکی نامیده می‌شود. در واقع GPU قطعه‌ای مشابه CPU است با این تفاوت که وظیفه پردازش سریع تصاویر و گرافیک در رایانه را بر عهده دارد. بدون تردید بالاتر بودن سرعت پردازش در این قطعه، راندمان کارت گرافیکی شما را نیز افزایش می‌دهد. یکی دیگر از نکات مهم در خرید کارت گرافیک حافظه داخلی آن است. به عنوان مثال کارت‌های گرافیکی با عباراتی مانند 512 مگابایت یا یک گیگابایت معرفی می‌شود که در این زمینه نیز بالاتر بودن میزان حافظه داخلی راندمان گرافیکی سیستم را بالاتر می‌برد اما باید به این نکته توجه داشت که این حافظه در صورتی کارآمدی خود را دارد که سرعت پردازش در واحد پردازش گرافیکی (GPU) کافی باشد. نکته قابل توجه دیگر درباره کارت گرافیک، سیستم خنک‌کننده آن است. معمولا یکی از مشکلاتی که در استفاده از کارت‌های گرافیکی به وجود می‌آید و به هنگ کردن سیستم منجر می‌شود، داغ شدن بیش از اندازه کارت گرافیکی است. این موضوع به ویژه در انجام بازی‌های رایانه‌ای که میزان پردازش در این قطعه سخت‌افزاری بالاتر می‌رود از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابراین کارت‌های گرافیکی که دارای سیستم خنک‌کننده قوی‌تری هستند برای کاربرانی که قصد دارند بیشترین توان کارت گرافیک را به کار بگیرند قابل اهمیت است.

اگر بخواهیم از معتبرترین شرکت‌های تولیدکننده کارت گرافیک نیز نام ببریم بدون شک نام دو شرکت NVidia و AMD به زبان خواهد آمد. سال‌هاست که این دو شرکت سیطره تولید کارت‌های گرافیکی را در دست گرفته‌اند و در رقابتی سرسختانه با یکدیگر تلاش کرده‌اند سهم خود را از این بازار افزایش دهند.

مشاهده مشخصات کارت گرافیک:

نکته دیگری که در این مطلب به آن اشاره می‌کنیم نحوه مشاهده اطلاعات کارت گرافیک رایانه است. اگر هم‌‌اکنون مقابل رایانه خود نشسته‌اید می‌‌توانید به سادگی و با مراجعه به بخش Device Manager مشخصات کارت گرافیک رایانه خود را مشاهده کنید. برای انجام این کار باید روی My Computer راست کلیک کرده و در منوی باز شده، گزینه Properties را انتخاب کنید. حال با انتخاب گزینـه Device Manager پنجره‌ای که حاوی اطلاعات سخت‌افزاری سیستـم است، نمایش داده می‌شود. در این قسمت بخشی که مربوط به مشخصات کارت گرافیک رایانه شماست با نام Display Adaptors قابل مشاهده است. کلیک روی آن اطلاعات مربوط به کارت گرافیک را به شما نمایش خواهد داد.

اما راه دیگری نیز وجود دارد که به شما امکان می‌‌دهد اطلاعات بیشتری را درباره کارت گرافیکی رایانه خود کسب کنید. برای انجام این کار ابتدا باید پنجره Run ویندوز را باز کنید که این کار علاوه بر مراجعه به منوی Start با فشردن هم‌زمان کلیدهای ویندوز و R نیز امکان‌پذیر است. حال باید عبارت dxdiag را در این پنجره تایپ کنید. با تایید کردن اطلاعات ورودی در آن، پنجره‌ای باز خواهد شد که مشخصات سیستم شما را به نمایش می‌گذارد. این پنجره DirectX Diagnostic Tool نام دارد. بخش مورد نظر ما در این ابزار قسمتی که با نام Display مشخص شده و اطلاعات مربوط به کارت گرافیکی شما را نمایش می‌دهد. در این قسمت می‌توانید اطلاعات کامل کارت گرافیک رایانه خود را مشاهده کنید.