امروز:18 اردیبهشت 1403

تولید خون مصنوعی در سال 2017

با توجه به خبری که از سوی سازمان سلامت بریتانیا منتشر شده، قرار است تا سال 2017 این سازمان خون مصنوعی تولید کند پس در آینده ای نزدیک ما شاهد استفاده از این خون در بیمارستان ها نیز خواهیم بود.

این سازمان برای تولید این نوع خون بسیار مصمم است . یکی از دلایلی که این شرکت با سرعت بیشتری به این حرکت ادامه می دهد ؛کمبود خون در بانک جهانی و کم شدن روز به روزی تعداد اهدا کنندگان در کل دنیا است. پس این سازمان با این راه کار جدید می خواهد این مشکل را حل کند و با هزینه ی معقولی به تولید خون مصنوعی اقدام کند. البته در یک تست آزمایشگاهی توانستند 10 میلی لیتر خون مصنوعی را تولید کنند و آن را با خون طبیعی مورد بررسی قرار داد.

در این خون از سلول های بنیادی موجود در بند ناف استفاده شده است که دانشمندان بر این باورند تا با تولید خون مصنوعی بتوانند آن را در مواقعی اورژانسی مورد استفاده قرار دهند.

همچنین اطلاعاتی از جانب پژوهشگران این پروژه ، منتشر شده که قرار است در صورت تولید شدن این خون ،فقط از آن در مواقعی که بیمار نیاز شدید به دریافت خون دارد استفاده می شود. که اگر بیمار به شدت نیازمند بود و در حقیقت جان بیمار را با این کار نجات دهد ،در این مواقع خون مصنوعی اهدا می شود.

البته در برنامه کاری این سازمان؛تولید خون برای گروه خونی های کمیاب نیز در نظر گرفته شده است. قرار است که این پروژه با صرف هزینه ای بالغ بر 12 میلیون یورو در سال 2017 قابل بهره برداری باشد.

اشتراک گذاری

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.