امروز:10 فروردین 1403

حذف موقتی اپلیکیشن ها در iOS 9،به منظور تامین فضای بروزرسانی

نائب رئیس بخش مهندسی نرم‌افزار اپل، کرگ فدری در همایش بین المللی توسعه دهندگان 2015 اظهار داشت که برای نصب iOS 9 ؛فقط نیاز به 1.3گیگابایت حافظه داخلی می باشد که به نسبت با iOS 8 بسیار کم حجم تر از قبل شده است. اپل نیز با وجود کم حجم بودن آن باز دست به حرکتی دیگر زده که فضای نصب و بروزرسانی را بهینه تر کند در نتیجه برای بروزرسانی این سیستم عامل؛ اپلیکیشن ها به صورت موقتی حذف خواهد شد تا فضای بیشتری به سیستم عمل اختصاص دهد.

 

اپل گجت هایش را با حافظه ی 16 گیگابایتی روانه بازار می کند با این حساب مشکلاتی را برای کاربران از نظر کمبود حافظه ایجاد کرده است. برای همین این کمپانی در جهت بهینه سازی گنجایش حافظه؛ دست به طرح راه حل جدیدی زده است که مشکل کمبود حافظه را به نحوی حل کند تا آنان بتوانند بدون دردسر و با اطمینان خاطر بیشتر سیستم عامل دستگاه خود را بروزرسانی کنند. بر اساس آخرین اطلاعات از سوی توسعه دهندگان این کمپانی؛ سیستم عامل جدید قادر است تا در صورتی که نیاز به حجم اضافی در فضای حافظه بود ، اقدام به  حذف موقتی اپلیکیشن ها در iOS 9  کند تا سیستم عامل بدون مشکل به بروزرسانی خود ادامه دهد.

 

این فرایند به صورت اتوماتیک از جانب سیستم عامل صورت می گیرد و بعد از اینکه عملیات بروزرسانی تکمیل شد، اپلیکیشن های حذف شده  بدون هیچ تغییری دوباره به حالت قبلی خود باز می گردند. اکنون توسعه دهندگان اپل با استفاده از این سیستم عامل، این قدرت را دارند تا فضای کافی برای اطلاعاتی نظیر عکس و فیلم و موسیقی را نیز با این روش برای کاربران فراهم کنند.

 

اشتراک گذاری

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.