امروز:4 اردیبهشت 1403

گوگل روشی را ابداع می کند که در آینده نیازی به نصب اپلیکیشن ها نباشد

خبرها نشان می دهد گوگل طرحی دارد که در آن نیازی به نصب اپلیکیشن ها نخواهد بود و میتوان بدون اپلیکیشن ها به صورت استریم از نرم‌افزارها استفاده کرد.با آریامونز همراه باشید…

عیب این روش این است که کاربر برای استفاده از اپلیکیشن‌ها باید همیشه به اینترنت دسترسی داشته باشد تا بتواند به صورت استریم از نرم افزارها استفاده کند و اگر اتصال اینترنت وی قطع شود دسترسی به اپلیکیشن‌ها هم به طور کلی قطع می‌شود.

گوگل سال گذشته شرکتی را با نام Agawi خریداری کرد که تخصص آن در راه اندازی اپلیکیشن‌ها به صورت استریم و رایانش ابری است .این شرکت قبل از اینکه توسط گوگل خریداری شود به شرکت‌های بزرگی نظیر انویدیا سرویس می‌داد تا کاربر بتواند بازی انویدیا با نام GRID بدون اینکه بر روی کامپیوتر خود نصب کند،به صورت استریم با سرعت مناسب اجرا کند.

گفته می‌شود گوگل شرکت Agawi را برای قدرت بخشیدن به امکانات موتور جستجوی خود خریداری کرده است اما در حال حاضر مشخص نیست گوگل دقیقاً از خرید Agawi چه هدفی را دنبال می‌کند اما بدون شک راه‌اندازی سرویسی برای استریم کردن اپلیکیشن‌ها می‌تواند یکی از اهداف بالقوه این خرید گوگل باشد.

اگر این روش عملی شود دیگر نیازی به خرید کامل نرم افزارها نیست و کاربر می‌تواند برای مدت محدوتی اپلیکیشن‌ دلخواه خود را استفاده کند تا اگر باب دلش بود آنرا از گوگل‌ پلی خریداری کند.

به نظر شما این روش عملی خواهد شد یا در حد شایعه باقی می ماند؟

لیسانس نرم افزار کامپیوتر علاقمند به تمام زمینه های تکنولوژی و برنامه نویسی