امروز:9 فروردین 1403

پردازنده ی 10 هسته ای کوآلکام با نام اسنپدراگون 818 در راه است

در گوشی های هوشمند یکی از مهمترین بخش ها، قلب گوشی یعنی پردازنده ی ان است. یکی از شرکت های مهم در این عرصه کوآلکام است. مهمترین پردازنده ی این شرکت پردانده ی 8 هسته ای اسنپدراگون 810 می باشد که اینک در قلب پرچم داران بسیاری از کمپانی ها دیده می شود. این پردازنده با مشکلاتی رو به رو بود و به همین دلیل سامسونگ ترجیح داد که با استقلال برسد و از پردازنده های خود استفاده کند. اینک کوآلکام برای از دست ندادن بازار پردازنده ی جدید را عرضه خواهد کرد که با 10 هسته یکی از اولین های جهان خواهد شد. با آریامونز همراه باشید.

snapdragon 818

مشخصات این پردازنده همانطور که در زیر می بینید آمده است. این پردازنده با فناوری bog.LITTLE شرکت ARM ساخته شده است و با نام اسنپدراگون 818 به بازار خواهد آمد. این پردازنده ی 10 هسته ای از 4 هسته ی ضعیف برای کاربرد های کم و برای صرفه جویی در باتری بهره می برد. این 4 هسته از نوع Cortex A53 می باشند و فرکانس کاری 1.22 گیگاهرتز را پشتیبانی می کنند. در این پردازنده کوالکام از حد وسطی نیز استفاده کرده است و آن استفاده از دو هسته ی با قدرت متوسط از نوع Cortex A53 و با فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتز می باشد. بقیه هسته ها نیز از نوع قدرتمند Cortex A72 و با فرکانس 2 گیگاهرتز می باشند.

در کنار این پردازنده ی چند بخشه این اسندراگون ویژگی های جدید دیگری نیز دارد.  در این پردازنده از فناوری 20 نانومتری استفاده شده است و همچنین این پردازنده قابلیت پشتیبانی از رم DDR4 را نیز دارا می باشد. این پردازنده همچنین از LTE-A Cat10 نیز پشتیبانی می کند. در کنار این مشخصات کوالکام برای این پردازنده چیپست Adreno 532 را به عنوان چیپست گرافیکی استفاده کرده است.

نظر شما در مورد آینده ی پردازنده های موبایل و تعداد هسته ها و سرعت پردازش چیست؟ نظر خود را با آریامونز در میان بگذارید.