امروز:7 اردیبهشت 1403

تسلا دعوتنامه‌های مراسم معرفی باتری‌های خانگی در 30 آوریل را ارسال کرد

دو روز مانده به برگزاری مراسم تسلا در 30آوریل این کمپانی دعوتنامه‌های مربوط به مراسم خود را ارسال کرد. این دعوتنامه شامل تصویری از یک جعبه‌ی سفید است که عبارت “THE MISSING PIECE” روی آن درج شده است و بر اساس اطلاعات منتشر شده، تسلا قرار است در این مراسم یک باتری مخصوص استفاده در منزل را معرفی کند که هدف از آن ذخیره‌ی انرژی کسب شده از باتری‌های خورشیدی و کاهش وابستگی به برق شهری است.

 

گاردین طی گزارشی گفته است جعبه سفید دیده شده در دعوتنامه تسلا شامل باتری است و در دو رنگ سیاه و سفید با هزینه  1500 دلار اجاره داده می‌شود که با یک آبونمان ناچیز ماهانه همراه خواهد شد و در واقع هزینه‌ی باتری را با پرداخت ده ساله تامین خواهد کرد و پس از ده سال این باتری‌ها قادر خواهند بود تا با ظرفیت 10 تا 15 کیلووات ساعت، انرژی مورد نیاز برای وسایلی نظیر لامپ‌ها، اینترنت، یخچال و سایر لوازم خانگی را در صورت قطع شدن برق به راحتی تامین کنند. همچنین امکان استفاده از انرژی خورشیدی در دوران اوج مصرف نیز امکان پذیر است که این موضوع هزینه‌ مصرف انرژی منازل را کاهش می‌دهد.

همانطور که می‌دانید تسلا به دنبال راه‌اندازی کارخانه‌ی بزرگ خود در نوادا است که از طریق آن باتری‌های لیتیوم یونی بیشتری تولید خواهد کرد. افزایش تولید باتری‌های لیتیوم-یونی توسط این کمپانی به معنای کاهش هزینه‌ی تولید و در نتیجه ارزان شدن محصولات است. در کنار تولید باتری برای خودروهای تسلا، این کمپانی می‌تواند باتری‌هایی را برای استفاده در سایر مصارف تولید کند.

در حال حاضر 300 مشتری این باتری‌ها را در منزل خود نصب کرده‌اند.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.