امروز:10 فروردین 1403

سرویس «آفیس 365 ویدیو» مایکروسافت معرفی شد

بدون شک بیش از هر کمپانی دیگری مایکروسافت به سمت یکپارچه سازی سیستم‌ها و سرویس‌های خود حرکت می‌کند. از یکی کردن ویندوز فون و نسخه دسکتاپ ویندوز در ویندوز 10، ارائه سرویس‌های مختلف بر پایه آفیس 365 و … . حالا نیز مایکروسافت یک سرویس اشتراک گذاری ویدیو درون سازمانی با عنوان آفیس 365 ویدیو ارائه کرده که با استفاده از این سرویس کمپانی‌ها می‌توانند انواع ویدیو‌ها را در سازمان خود برای دسترسی از طریق ابزار‌های موبایل و دسکتاپ‌ها به اشتراک بگذارند.

سرویس آفیس 365 ویدیو امکان به اشتراک گذاری فایل‌های ویدیویی را راحت‌تر کرده است و از کپی شدن ویدیوها در شبکه‌های داخلی یک سازمان جلوگیری می‌کند و از اتلاف فضای ذخیره‌سازی سیستم‌های سازمانی جلوگیری می‌کند. با استفاده از این سرویس مدیران شبکه می‌توانند انواع کانال‌ها را برای سازمان‌دهی شبکه‌ی خود ایجاد کنند. آفیس 365 ویدیو امکان آپلود انواع ویدیوها را به همراه متادیتای مناسب فراهم می‌کند و در نتیجه مجموعه‌‌ای از ویدیوهای منظم و دسته بندی شده خواهیم داشت.

پس از آپلود ویدیو در شبکه، نسخه‌های مختلفی از آن ویدیو با رزولوشن‌های مختلف ایجاد می‌شود تا کاربران بتوانند به‌راحتی ویدیوی مورد نظر را فارغ از سرعت اینترنت خود تماشا کنند. آفیس 365 ویدیو با استفاده از یک پخش کننده‌ی مبتنی بر HTML 5 بصورت کاملا روان دسترسی به ویدیوها را امکان پذیر می‌کند.

 

Office365 2

 

ردموندی‌ها در گام نخست برای آیفون اپلیکیشنی منتشر کرده‌اند که امکان ضبط و آپلود ویدیوها را فراهم آسان می‌کند. براساس اطلاعات ارائه شده نسخه‌های دیگر اپلیکیشن برای سایر پلتفرم‌ها نیز به زودی منتشر خواهد شد.

 

Office 365 Video iPhone 520x319 Microsoft rolls out Office 365 Video for better internal communications on desktop and mobile

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.