امروز:10 اردیبهشت 1403

پهپادهایی با دوربین 80 مگاپیکسلی

پیش از این وقتی کلمه پهپاد به گوشمان می‌خورد یاد جنگ وسایل جاسوسی میافتادیم اما حالا هواپیماهای بدون سرنشین کاربردهای فراوانی دارند، از مصارف نظامی گرفته تا مصارف خانگی و شخصی و پیکی و غیره. یکی از کاربردهایی که روزبه روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند، استفاده از پهپادها به برای فیلم‌برداری و عکسبرداری هوایی است. به تازگی PhaseOne دوربین 80 مگاپیکسلی را برای همین منظور طراحی کرده است.

PhaseOne اعلام کرده است که یک دوربین 80 مگاپیکسلی ویژه عکاسی هوایی که در نوع خود از لحاظ اندازه و کوچکی بی‌نظیر است را توسعه داده. iXU 180 یک دوربین کوچک رده بالا است که بدون لنزهای مورد نیاز تنها 900 گرم وزن دارد.

ابعاد iXU 180 برابر 4.3 در 3.6 در 3.8 اینچ است که با ژیرسوکوپ روی دوربین‌های معمولی برابری می‌کند. همچنین مجموع وزن دوربین و لنز این دوربین 3 کیلوگرم است و پهپادهای قدرتمند می‌توانند به راحتی از این دوربین استفاده کنند. همچنین PhaseOne گفته است در کنار نمونه 80 مگاپیکسلی، دو مدل 60 مگاپیکسلی متفاوت به صورت سیاه و سفید و رنگی عرضه خواهد شد.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.