امروز:1 اردیبهشت 1403

پنهان کردن اطلاعات با win zip و چند ترفند ساده

پنهان کردن حرفه ای فایل ها 4

hide files

در مطالب گذشته نحوه ی پنهان کردن فایل ها را به صورت حرفه ای و با نرم افزار اموزش دادیم.اما مشکل کار چیست؟مشکل جایی است که ما نرم افزار مخصوص را نداریم در ان مواقع چه کاری از دستمان بر می اید.پس با اریامونز همراه باشید تا نحوه ی کار را یاد بگیرید.

1– برای انجام این کار ابتدا شما فایل های خود را هر چند حجیم هم باشد به صورت zip در اورده و رمزی بر روی ان قرار می دهید.

 

2– در مرحله ی بعد نام فرمت فایل را عوض کنید.(اصولا شما با تغییر فرمت فایل هیچ اسیبی به فایل نمی زنید و هر موقع فرمت ان را درست کردید فایل دوباره قابل استفاده است)

 

برای ویندوز 8: اما برای تغییر فرمت باید در بخش ر view  ویندوز file name extension را فعال کنید.

(ویندوز های دیگر:ابتدا وارد Control Panel شوید و روی آیکن Folder Option دابل کلیک کنید، در پنجره ای که ظاهر می شود وارد برگه View شده و در قسمت Advanced Settings علامت گزینه Hide extensions for known file types رو بردارید و روی Ok کلیک کنید به همین سادگی. حالا شما میتونید پسوند تمام فایلها رو ببینید.)

 

 

در این روش پسوند فایل zip هست شما zip. را به dll. تغییر دهید.حالا چرا dll?  چون dll فایل سیستمی هست و کمترین توجه را به خود جلب می کند.

اگر حجم فایل شما زیاد است توصیه داریم که فایل را به پوشه ی بازی ها و یا فایل های ویندوز منتقل کنید چون این پوشه ها کمترین توجه را به خود بر می انگیزند.

 

 

3-کار تمام است حالا هر موقع که خواستید پسوند را به zip. تغییر دهید و رمز فایل را زده و اطلاعات محرمانه خود را مورد استفاده قرار دهید.

امیدواریم از این اموزش هم کمال ااستفاده را برده باشید.