امروز:10 اردیبهشت 1403

حالت ذخیره انرژی در اپل‌واچ برای کسانی که فقط یک ساعت می‌خواهند

وقتی نام اپل را می‌شنویم به یاد محصولات انقلابی و نوآوری‌های این شرکت میافتیم، شاید نوآوری‌هایی که آنچنان هم نوآوری نبودند اما اپل با طراحی بی‌نقص و بازاریابی قوی خود توانست محصولاتی که قبلا طرفدار زیادی نداشتند را به نیازهای بازار تبدیل کند. زمانی که تبلت‌ها اقبالی در بازار نداشتند اپل با معرفی آیپد این بازار را متحول کرد و یا همین مورد در مورد گوشی‌های هوشمند و …. و حالا وقتی شایعه می‌شود که اپل قرار است روی محصول جدیدی سرمایه‌گذاری کند تمامی شرکت‌های دیگر دست به کار می‌شوند تا اپل اولین نباشد. ساعت‌هوشمند یکی از این موارد بود.

 

زمانی که شایعاتی مبنی بر اینکه اپل قرار است ساعت هوشمند تولید کند بر سر زبان‎ها افتاد، سامسونگ، ال‌جی، سونی و حتی مایکروسافت محصولات خود در این حوزه را معرفی کردند، به هر حال همانطور که انتظار می‌رفت نوبت به خود اپل هم رسید و این کمپانی هم ساعت هوشمند خود را معرفی کرد و حالا کم کم به زمان عرضه‌ی رسمی آن نزدیک می‌شویم. ساعتی که تیم‌کوک چنین از او یاد می‌کند، بقیه ساعت‌های هوشمند در مقابل ساعت‌هوشمند اپل اصلا هوشمند نیستند.

تا کنون فقط می‌دانیم که این ساعت واقعا ضدآب است و یک بند قابل تعویض دارد و اینکه واقعا هوشمند است و اما حالا یک چیز جدید در مورد این ساعت می‌دانیم و آن اینکه اپل‌واچ دارای گزینه ذخیره انرژی است که در این حالت صرفا زمان نمایش داده می‌شود و بقیه ویژگی‌های آن غیرفعال می‌شود.

این ساعت مدل‌های مختلفی دارد و طرفداران زیادی دارد. اما شاید در کنار زیبایی و لوکس بودن و هوشمند بودن، افرادی بخواهند که از این گجت فقط به عنوان یک ساعت استفاده کنند و اپل برای راضی نگه داشتن این دسته از کاربران حالت ذخیره انرژی را طراحی کرده است. درست است که این قابلیت منحصر به فرد نیست اما کاربرد خوبی برای ذخیره انرژی و صرفه جویی در مصرف باتری دارد که می‌تواند دلیل قانع کننده‌ای برای خرید این محصول باشد.

نظر شما چیست؟

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.