امروز:5 اردیبهشت 1403

Outlook به پشتیبانی از گوگل تاک و چت فیسبوک پایان می‌دهد

اوت‌لوک یکی از پرطرفدارتین سرویس‌های ارسال و دریافت ایمیل متعلق به مایکروسافت است. این سرویس که نسخه‌ی تکامل یافته‌ی Hotmail مایکروسافت است امکانات زیادی در اختیار کاربران خود قرار داده است، از جمله پشتیبانی از شبکه‌های اجتماعی مانند سرویس چت‌گوگل موسوم به google talk و همچنین سرویس چت فیسبوک و حالا تصمیم گرفته است این امکان را حذف کند. البته هنوز این سرویس‌ها در دسترس هستند اما با توجه به ایمیلی که مایکروسافت فرستاده است انتظار می‌رود این دو سرویس تا چند هفته آینده از کار بیافتند.

 

مایکروسافت ایمیلی به کاربران سرویس outlook.com خود فرستاده است و گفته است تغییراتی در راه است،وی دلیل پایان دادن به پشتیبانی از سرویس چت گوگل‌تاک (google talk) را در ایمیل فرستاده شده چنین بیان می‌کند: «گوگل تصمیم دارد پشتیبانی از پروتکل چت استفاده شده در گوگل‌تاک (google talk) را قطع کند و به همین دلیل این تصمیم گرفته شده است». همچنین در این ایمیل ذکر شده است که پشتیبانی از سرویس گفتگوی فیسبوک نیز در outlook.com قطع خواهد شد. این دو ویژگی محبوبیت خاص زیادی در بین کاربران outlook.com دارند و مایکروسافت پیشنهاد داده است از اسکایپ به عنوان جایگزین این چت فیسبوک و گوگل استفاده کنند.

 

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.