امروز:9 اردیبهشت 1403

دانشجویان ایران در لیست «آفیس 365 رایگان برای همه دانشجویان» مایکروسافت نیستند

پس از باز شدن درهای فروشگاه اپلیکشن مایکروسافت و اضافه شدن تقویم هجری‌شمسی به ویندوز 10، همه ما فکر کردیم که دیگر روابطمان با مایکروسافت خوب شده است و قرار است روزهای خوبی را با مایکروسافت داشته باشیم اما حالا گویی ردموندی‌ها رفیق نیمه‌راه شده‌اند. با آریامونز همراه باشید.

 

مایکروسافت سیستمی را راه‌اندازی کرده است که با استفاده از آن دانشجویان و یا دانش‌آموزان یک مدرسه بتوانند به صورت رایگان از سرویس آنلاین آفیس365 استفاده کنند و اسناد خود را به صورت آنلاین ویرایش کنند. این سیستم که تا پایان ماه فوریه قرار است راه بیافتد به دانشجویان خارج از ایالت‌متحده نیز امکان استفاده از سرویس رایگان Office 365 را خواهد داد، اما نه همه آن‌ها. در بین لیست بلندبالایی کشورهایی که این امکان را خواهند داشت، نام ایران وجود ندارد و مانند بسیاری از سرویس‌های دیگر مایکروسافت این سرویس نیز برای ما مسدود است.

 

برای استفاده از این سرویس، دانشگاه یا مدرسه باید یک اکانت عضویت در Office 365 را خریداری کند و بعد از آن تمام دانشجویان و اساتیدی که روی دامنه مدرسه یا دانشگاه خود ایمیل دارند می‎توانند از این سرویس به صورت رایگان استفاده کنند.

 

پس از ثبت‌نام می‌توان از جدیدترین نسخه‌های Excel, access, OneNote, word, publisher, Powerpoint استفاده کنند و یا حتی آن‌ها را روی 5 کامپیوتر و یا 5 گوشی‌هوشمند نصب کنند. همچنین یک ترابایت فضای ذخیره ابری در وان‌درایو در اختیارشان قرار خواهد گرفت تا دیگر نگران فضای ذخیره سازی نباشند.

نظر شما چیست؟ آیا دانشجویان ایرانی نباید از این امکانات استفاده کنند؟

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.