امروز:6 اردیبهشت 1403

QR کدهای زیبا بسازید

QR کدهای زیبا بسازید 1

qr کد

همان طور که می دانید کدهای QR یک نوع رمز ماتریسی و در واقع چیزی شبیه به یک بارکد هستند که با بارکد خوان های خاصی خوانده می شوند. کدهای QR می توانند اطلاعات مانند آدرس های وب (URL)، شماره تلفن، ایمیل، و بسیاری از اطلاعات این چنینی را در خود ذخیره کنند که یک رمزینه (بارکُد) رمز دار دو بعدی با ساختار ماتریسی می باشد که به منظور رمز گشایی محتویات آن با سرعت زیاد طراحی شده است. این رمزینه دربردارنده‌ی چیدمانی از چهارگوش‌ها‌ی (نقطه های) سیاه بر روی زمینه‌ی سپید است. این نقطه ها بر اساس الگوی استاندارد (ISO/IEC 18004:2006) ایجاد می شوند.

qr کد

در گذشته در این مطلب دو سایت را معرفی کردم که با آن ها می توانید کدهای QR حرفه و یا ساده بسازید اما در اینجا می خواهم شما را با سایتی معرفی کنم که کدهای QR زیبا و جالب برای شما می سازد! در واقع توسط این سایت شما می توانید شکل ظاهری کدهای QR را ویرایش کنید و هر نوع تغییری که خواستید در آن ها ایجاد کنید!

 

 

۱) برای شروع به سایت QRhacker رفته و عضو شوید. توجه کنید که باید پسوردتان حتما حتما از حروف بزرگ و کوچک و اعداد تشکیل شده باشد.

qr کد

۲) نوع اطلاعاتی که می خواهید در کد QR تان قرار دهید را انتخاب کنید. خواهید دید که بسته به هر نوع اطلاعاتی که انتخاب می کنید کادرهای مربوط به آن تغییر می کند بعد از وارد کردن اطلاعات روی Generate کلیک کنید.

qr کد

۳) وقتی که روی Generate کلیک کنید کد QR آماده است و شما می توانید آن را ویرایش کنید. در سمت چپ منویی دیده می شود که در آن تنظیمات مربوط به این ویرایش وجود دارند که از بالا به پایین توضیح داده ام.

qr کد

با استفاده از Pixel roundness می توانید میزان گرد بودن گوشه های خط های کد QR را مشخص کنید.

در قسمت Background با استفاده از Solid color می توانید رنگ پس زمینه ی کد QR و با استفاده از photo می توانید تصویر پس زمینه ای برای کد QR خود انتخاب کنید.

در قسمت Foreground با استفاده از Solid color می توانید رنگ کل کد QR و با استفاده از Edit pixel by pixel می توانید رنگ قسمت های مشخصی از کد QR را ویرایش کنید.

qr کد

با استفاده از Photo می توانید کد QR را از داخل یک تصویر در آورید! یعنی تصویر انتخابی شما به یک کد QR تبدیل می شود

با استفاده از Add my logo می توانید یک عکس را به داخل کد QR اضافه کنید. بعد از آپلود کردن تصویر شما می توانید با ابزارهای حرفه ای که وجود دارد آن را ویرایش کنید.

(دقت کنید که ویرایش های شما نباید به حدی زیاد باشد که در خواندن آن توسط QR خوان ها مشکل ایجاد شود. در واقع باید به قدری واضح باشد QR خوان ها بتوانند کد QR شما را تشخیص دهند. شما می توانید توسط نواری که در پایین کد QR وجود دارد متوجه میزان تغییراتتان در کد QR شوید. سعی کنید این نوار را در حدود رنگ سبز و آبی نگه دارید).

qr کد

4) در پایان روی گزینه ی Save now کلیک کنید.

qr کد

۵) با استفاده از گزینه ی Download می توانید عکس کد QR خود را دانلود کنید و با استفاده از گزینه هایی که در پایین پنجره ی باز شده وجود دارند می توانید کد QR خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

qr کد

توجه کنید که شما می توانید با کلیک روی گزینه ی my QR codes در بالا سمت چپ، کدهای QR که ساخته اید را مشاهده کنید. در قسمت Public Gallery هم کدهای QR ساخته شده توسط دیگران موجود است.

qr کد

شما می توانید نرم افزار مربوط به این سایت را هم برای ویندوز ۸ دانلود کنید (البته این نرم افزار رایگان نیست).

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.