امروز:13 اردیبهشت 1403

تگرا X1 بهترین پردازنده; تگرا X1 رکورد بچمارک را شکست

انویدیا در نمایشگاه CEC 2015 از نسل جدید پردازنده های خود یعنی از تگرا X1 پرده برداشت. پردازنده ی تگرا X1 که قدرت آن در زمان معرفی نیز مشهود بود اینک زیر آزمایش های بنچمارک قرار گرفته است و این غول پردازشی، نتایج خیره کننده ای از خود به جای گذاشته است. به جرئت می توان گفت که تگرا X1 بهترین پردازنده ی تا به حال برای موبایل می باشد. با آریامونز همراه باشید.

پردازنده ی تگرا X1 یک پردازنده ی قوی است که از رزولوشن 4k پشتیبانی می کند. این پردازنده که همان ابتدا نیز قدرت آن واضح بود اینک زیر آزمایش بنچمارک نتایج جالبی را نشان داده است. آزمایش بنچمارک این پردازنده چنان خیره کننده است که می توان آن را بهترین پردازنده نامید. تا به حال در بنچمارک پردازنده رکوردی بالای 70000 ثبت نشده بود اما تگرا X1 این کار را انجام داد و با بنچمارک 74997 قدرت خود را نشان داد. برای اینکه قدرت این پردازنده را بیشتر بفهمید باید بدانید که گوشی های بازار اکثرا بنچمارک 50 هزار را ثبت می کنند.

Tegra-x1-bench

این پردازنده در بخش گرافیکی نیز بنچمارک 21 هزار را به جای گذاشته است که یک بنچمارک عالی دیگر است.

این پردازنده یک پردازنده ی هشت هسته ای 64 بیتی است که از معماری ARM استفاده کرده است. در این معماری از 4 هسته با قدرت کمتر و برای مصارف کمتر استفاده می شوند و زمانی که بار پردازشی زیاد شد 4 پردازنده ی دیگر که قدرت پردازش آن ها بیشتر است به کار برده می شود. در این پردازنده از 4 هسته ی Cortex 53 و 4 هسته ی Cortex 57 استفاده شده است.

تنها رقیب این پردازنده اگزینوس 7420 سامسونگ(پردازنده ی گلکسی اس 6) می باشد که ان هم بنچمارک 60978 را ثبت کرده و فاصله بسیار زیادی با این پردازنده دارد.