امروز:14 اردیبهشت 1403

موتورولا اپل را به گران‌فروشی متهم کرده است

جانی‌آیو در مصاحبه خود با مجله نیویورکز، که بسیار هم جنجالی بود، در قسمتی از سخنانش، از شرکتی که کاربران را در طراحی محصولاتش دخیل می‌کند انتقاد کرده، او نامی از این شرکت نبرده اما احتمالا منظورش موتورلا است. حال ریک اوسترلو در مصاحبه‌ای با شبکه BBC به صورت متقابل به اپل حمله کرده است. با آریامونز همراه باشید.

 

حال که بسیاری از رقبای اپل از شرایط این کمپانی ناراضی‌ند، ریک اوسترلو دست به کار شده و اپل را به دریافت مبالغ سنگین از مشتریانش متهم کرده است. مدیرعامل موتورولا در این مصاحبه نارضایتی خود را به صراحت بیان کرده است و در مقابل دوربین‌های BBC اپل را به گران‌فروشی متهم کرده است.

ریک اوسترلو در پاسخ به سخنان جانی‌آیو گفته است:

هر شرکتی سیاست‌های خودش را دارد و موتورولا معتقد است که کاربران و مشتریانش در فرآیند طراحی محصول دخیل باشند.

 

وی همچنین در ادامه گفته است:

ما در این بازار دوگانگی می‌بینیم، کمپانی‌هایی مثل اپل، هزینه‌هایی که از مشتریان خود می‌گیرند ناعادلانه است ولی بازار اینطور نخواهد ماند. یک گوشی‌هوشمند بزرگ و زیبا که تجربه کاری خوبی را ارائه کند، تا این اندازه هم پرخرج نیست و قیمت آن باید طوری باشد که همه کاربران بتوانند آن را تهیه کنند. نهایتا اینکه یک تلفن همراه یک کالای لوکس و قیمتی نیست.

 

ببدون شک نظرات اوسترلو تا مقدار زیادی درست است، اما باید یادمان باشد که موتورولا نیز زمانی قصد داشت تا گوش‌هایش را با قیمیت معاد آیفون بفروشد که موفق نشد و اگر به لطف فروش گوشی‌هایی مانند Moto G و Moto E و همچنین حمایت گوگل در سال 2011 و خرید این شرکت و تکرار این مسئله توسط لنوو در سال 2014 نبود الان این شرکت از هم پاشیده بود.

حال نکته‌ای که اینجاست این است که ما کاربران ایرانی علاوه بر قیمت اصلی این گوشی هزینه‌های دیگری نیز می‌پردازیم که نمی‌دانیم از کجا آمده و قرار است در چه راهی خرج شود.

اشتراک گذاری

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.