امروز:1 اردیبهشت 1403

نسخه مخصوص کودکان اپلیکیشن یوتیوب به زودی منتشر خواهد شد

پس از اینکه والدین زیادی از گوگل درخواست کردند که یک سرویس شبیه به یوتیوب برای کودکان راه‌اندازی کند تا بتوانند با اطمینان به محتوای آن به کودکانشان اجازه دهند که به تماشای ویدئوهای آن بنشینند، و همچنین به دلیل زمان زیادی که خانواده‌ها در یوتیوب وقت می‌گذارند و ویدئو تماشا می‌کنند، گوگل تصمیم گرفت که اپلیکیشن نسخه مخصوص کودکان یوتیوب را با نام “YouTube Kids” در 23 فوریه بر روی گوگل پلی قرار دهد تا در دسترس کودکان قرار گیرد.

شیمریت بن‌یر، مدیر بخش توسعه‌دهنده پروژه YouTube Kids، تماشای ویدئو از طریق یوتیوب هر سال 200 درصد رشد دارد و این یعنی تعداد خانواده‌هایی که اوقات فراغت خود را با یوتیوب پر می‌کنند سالانه چهار برابر می‌شود.

 

به کمک این اپلیکیشن، کودکان قادرند تا کارتون‌های مخصوص خود را مشاهده کنند و یا موزیک ویدئوهای مورد علاقه‌شان را تماشا کنند، همچنین در این نسخه از یوتیوب ویدئوهای آموزشی هم قرار داده شده است.

 

youtube-kids

 

هنگام استفاده از این اپلیکیشن اگر کوکان قصد جستجو و تماشای ویدئوهای بزرگسالان را داشته باشند، به آن‌ها پیغام «چیز دیگری را امتحان کن» نشان داده می‌شود. از جمله ویژگی‌های مفید این برنامه، امکان ایجاد یک تایمر برای مشخص کردن زمانی که والدین به کودکشان اجازه می‌دهند ویدئو تماشا کند، است و هنگامی که این زمان مشخص شده تمام شود اپلیکیشن YouTube Kids به صورت خودکار بسته می‌شود و برای باز کردن مجدد آن باید رمز عبور را وارد کنند.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.