امروز:6 اردیبهشت 1403

بلومبرگ گزارش کرد: اپل تا 6 سال دیگر خودروی هوشمند خود را روانه بازار می‌کند

اگر این روزها پیگیر اخبار اپل باشید بدون شک می‌دانید که فعلا تولید خودرو توسط اپل روی بورس است و هر روز اخبار جدیدی در این مورد منتشر می‌شود. امروز هم بلومبرگ گزارش کرده، خودروی الکتریکی اپل تا سال 2020 روانه بازار می‌شود. پیش از این در آریامونز به شما گفتیم که شایعه شده است تولید خودرو توسط اپل یک سال پیش به صورت کاملا محرمانه توسط تیم کوک کلید خورده و همچنین گفتیم احتمال خرید تسلا توسط اپل وجود دارد و اپل برای تولید خودرو هوشمند خود از کارمندان شرکت تسلا موتورز و چند کمپانی دیگر که در این زمینه به خصوص در تولید باتری فعالیت دارند بهره می‌برد. همچنین از این شایعات می‌دانیم که نام این پروژه تایتان (Titan) است و ما حدس زدیم که احتمالا خودروهای اپل با پیشوند iCar وارد بازار شوند.

 

بنابر گزارش بلومبرگ اپل 6 سال مهلت دارد تا نیازهای بازار را بسنجد، و خودروی هوشمند خود را طراحی و تولید کند. شاید در نگاه اول این کار زیاد هم سخت به نظر نرسد اما در نظر داشته باشید که در این 6 سال اتفاقات و پیشرفت‌های زیادی در این صنعت رخ خواهد داد و پیش‌بینی‌ها را مشکل خواهد کرد و کار اپل بسیار سخت خواهد بود.

البته نکته‌ای جالب در این گزارش است که اگر اخبار مربوط به این موضوع را پیگیری کرده باشید، متوجه خواهید شد که شایعات ایجاد شده اگر درست باشند، نشان می‌دهند که اپل تا چه اندازه دقیق کار کرده است و هوشمندی اپل را تحسین خواهید کرد. در این گزارش آمده است که کمپانی‌هایی که در حوزه‌ی خودروهای هوشمند و الکتریکی فعالیت دارند تا سال 2017، قیمت محصولات خود را به زیر 40.000 دلار خواهند رساند و این خودروها قادرند تا 320 کیلومتر را با هر بار شارژ طی کنند و احتمالا تا آن زمان تسلا رهبر این بازار خواهد شد و نبض بازار خودروهای هوشمند را در دست خواهد گرفت و اگر شایعه خرید تسلا توسط اپل درست باشد، این یعنی اینکه اپل می‌داند چه خبر است و چه کند!!؟؟

نظر شما چیست؟ آیا اپل قرار است خودروی هوشمند تولید کند؟ آیا خودروی هوشمند اپل می‌تواند موفقیت تلفن‌های هوشمند این شرکت را به دست آورد؟

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.