امروز:10 فروردین 1403

مقایسه دو متن در word

مقایسه دو متن در word 4

آیا تا بحال برایتان پیش آمده است که یک فایل متنی را تایپ نموده اید و از روی آن یک فایل دیگر کپی کنبد و مطالبی را به آن اضافه یا از آن کم کنید و یا دو مطلب از دو منبع مختلف گرفته باشید و ببینید خیلی از مطالب شبیه به هم هستند و بعد فکر کنید چه خوب بود اگر می شد  تفاوت این دو نسخه از فایل های تایپ شده را نیز براحتی پیدا کرد.
و اگر از نویسندگان مقاله در ویکی پدیا نیز باشید، شاید متوجه شده باشید که ویکی پدیا بعد از هر ویرایش تفاوت های نوشتار تازه را با رونوشت قبلی نشان می دهد، شبیه به این ویژگی را نیز در سیستم های مدیریت محتوا از قبیل وردپرس نیز می توانید پیدا کنید.

مقایسه
اما ما در این نوشته قصد داریم راه حلی ساده بیان کنیم که بوسیله آن قادر خواهید بود تفاوت میان دو فایل word را براحتی پیدا کنید، این قابلیت در Office Word 2007 به بالا وجود دارد.

چگونه دو فایل متنی را با هم مقایسه کنم؟

۱. ابتدا نرم‏ افزار Word را اجرا نمایید. پس از باز شدن برنامه در نوار بالای صفحه به تب Review بروید، حال در قسمت Compare، بر روی دکمه Compare کلیک کرده و مجدد Compare را انتخاب نمایید:

مقایسه

در پنجره باز شده، در قسمت Original document باید فایل Word اصلی (یا هر فایل متنی، درصورتی که ورد قادر به اجرای آن باشد) خود را که می خواهید فایلی را با آن مقایسه کنید و در قسمت Revised document نیز فایل دیگر را انتخاب نمایید. برای این کار حتما بر روی دکمه پوشه زرد رنگ هر قسمت کلیک کرده و فایل را انتخاب کنید.

مقایسه

با فشردن دکمه More می توانید از تنظیمات مقایسه مانند اینکه چه چیزی باید مقایسه شود و همچنین تنظیمات نمایش تغییرات می‏توانید استفاده نمایید.

مقایسه
حال دکمه OK را فشار دهید تا مقایسه انجام می‏گیرد و نتیجه ظاهر می‏شود.

بعد از چند ثانیه، ورد محتویات این دو فایل را با هم مقایسه می کند و تفاوت های هرکدام را بیان می کند، سطرهایی که با رنگ در نتیجه قرمز نشان داده می شوند، یعنی عبارتی در فایل Revised وجود دارد که در فایل اصلی نیست و عباراتی که با رنگ سبز نشان داده می شوند، یعنی فایل اصلی چیزی اضافه بر فایل Revised دارد.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.