امروز:8 اردیبهشت 1403

تصاویر خودروی هوشمند اپل

پیش از این در مورد پروژه تایتان با شما صحبت کردیم و گفتیم که احتمالا اپل در حال ساخت خودروهای هوشمند است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که اپل می‌خواهد مرزهای تجارت خود را گسترش دهد و سراغ رقابت با آلمانی‌ها و ایتالیایی‌ها و یا حتی جنرال‌موتورز برود.

 

وال استریت ژورنال مدعی شده است که تیم‎کوک یک سال پیش پروژه‌ی طرحی و تولید خودروی الکتریکی اپل را تایید کرده است.

در کنار این شایعات و احتمالات می‌دانیم که مارک نیوسان، یکی از طراحان مشهور حوزه صنعت که یک سال پیش به اپل پیوست، قبلا خودرویی را برای کمپانی Ford طراحی کرده که می‌توانید در زیر تصاویر آن را مشاهده کنید:

 

concept-car-1

 

concept-4

 

این طرح برای اولین بار با نام Ford 021C در نمایشگاه 1999 Tokyo رونمایی شد. این طرح یک طرح از ماشین نارنجی رنگ است که یک تمرین طراحی است نه یک محصول قابل تولید. همانطور که مشاهده می‌کنید صندلی‌های این خودرو روی پایه‌های چرخان قرار گرفته‌اند و فضای داخلی آن به وسیله ال‌ای‌دی تزیین شده است.

 

تیم کوک قبلا هم گفته بود:

اپل در حال کار بر روی محصولاتی است که هنوز کسی از وجودشان خبردار نشده و حتی هیچ شایعه‌ای نیز در مورد آن‌ها هنوز وجود ندارد.

 

 

concept-car-2

concept-car-5

 

 

ساخت یک خودرو هوشمند، زمان زیادی را می‌برد و اپل برای تعمین قطعات خودرو هوشمندش نیاز دارد با چندین سازنده بزرگ قطعات تعامل داشته باشد. نظر شما چیست؟ آیا اپل چنین دستگاهی تولید خواهد کرد؟

 

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.