امروز:14 اردیبهشت 1403

کسپراسکای برنامه جاسوسی جدیدی را علیه ایران وکشور های بزرگ کشف کرد; Equation نام گروه سازنده ی آن

کسپراسکای دیروز از ویروس جدیدی پرده برداشت. این ویروس که کار جاسوسی را به صورت گسترده ای دنبال می کرده است بسیار قوی بوده و 30کشور جهان از جمله ایران را در بر می گرفته است. این ویروس ها را Equation تولید کرده است که تا اندازه ای با استاکسنت که در ایران بوده و ساخته ی آمریکا و اسرائیل بوده است ارتباط دارد. با آریامونز همراه باشید.

کسپراسکای انتی ویروس روسی به تازگی ویروس های جدید بسیار خطرناک را کشف کرده است و کشور ها و سازمان های مختلف را در جریان این موارد قرار می دهد. چندی پیش کسپراسکای از کرمی نام برد که توانسته بود از بانک های 30 کشور میلیون ها دلار به جیب هکر ها بریزد.

دیروز این کمپانی از گروهی به نام  Equation نام برد که دست به جاسوسی از 30 کشور جهان از جمله ایران و روسیه کرده است.

کسپراسکای این گروه را تا اندازه ای مرتبط با استاکس نت می داند و استاکسنت را ساده ترین کار این گروه بر می شمرد. کسپراسکی روش های بسیار پیچیده ی این گروه را الوده سازی سخت افزاری می داند. کسپراسکای در مورد این گروه و کار های انها ذکر می کند که این گروه ویروس هایی را تولید کرده اند که پس از نفوذ به رایانه ی شما آنها را حتی با نصب مجدد ویندوز نمی توانید حذف کنید.

کسپراسکای در مورد این ویروس ها انها را بسیار پیچیده خوانده است و ویروس های کشف شده را با نام های Doublefantasy، Triplefantasy، Grayfish، Fanny و Equationlaser  ذکر کرده است.

Equation گروهی است که از سال 1996 شروع به فعالیت کرده است و در سال 2008 فعالیت خود را به صورت چشم گیری افزایش داده است.

در گزارشات کسپر اسکای مناطق مهمی که هدف این حملات و جاسوسی بوده اند از قرار زیر می باشند:

ایران، روسیه، سوریه، افغانستان، هنگ کنگ، مکزیک، ، فرانسه، سوئیس، بریتانیا و هند

کسپراسکای تصویری از مناطقی که مورد حمله این ویروس قرار گرفته اند را در شکل زیر به صورت گرافیکی بیان کرده است:

 

در این گزارش کشور های اردن، مصر و ترکیه به این ویروس آلوده نشده اند. کسپراسکای مهمترین هدف این ویروس ها را سیستم های سرور دانسته است. این شرکت در مورد پشتیبان های این پروژه صحبتی نکرده است اما با توجه به اشاره به استاکسنت ویروسی که امریکا و اسرائیل در ساخت آن نقش کلیدی را داشتند میتوان بانی های آن را شناسای کرد.

نظر شما چیست؟