امروز:9 اردیبهشت 1403

کرم Carbanak سیصد میلیون دلار از بانک ها سرقت کرد

هک کردن روش جدید دزدی مسلحانه است اما اسلحه ی این روش سرقت چیزی جز ویروس های مخرب نیست. در جدیدترین اطلاعات که کسپراسکی فاش کرده است کرم مخربی در 30 کشور جهان حدود 300 میلیون دلار سرقت کرده است. کسپراسکای از نام بردن بانک های مورد حمله تفره رفته است. با آریامونز همراه باشید.

کسپراسکای در گزارشی از کرمی به نام  Carbanak یاد کرده است که موفق شده است تا از بانک های 30 کشور 300 میلیون دلار به جیب بزند. این کرم کمی پیچیده بوده و روشی را داشته است که ابتدا کارمندان را مجاب به نصب آن می کرده است و بعد از ان نیز با زیر نظر گرفتن رفتار کارمندان وکاربران سیستم ها رفتار آن ها را تجزیه می کرده است و بعد از آن به گونه ای رفتار می کرده است که کمترین شک را بر انگیزد.

این پول های دزیده شده توسط این کرم کامپیوتری از دو روش پول ها را بداشته اند. روش اول که هکر ها از دستگاه های خودپرداز پول ها را به صورت دستی دریافت می کرده اند و در روش بعدی این پول ها به حساب دیگری واریز شده است.

کسپراسکای بانک های مورد حمله را در جریان این موضوع قرار داده است اما بانک ها ی مورد حمله حتما از افشای نامشان حراسان بوده اند و کسپراسکای نیز از اعلام اسامی بانک ها و مشتریانش خودداری کرده است.