امروز:5 اردیبهشت 1403

مشخصات پردازنده های جدید Xeon اینتل فاش شد

پردازنده های زئون E7 اینتل قرار است در سه ماهه ی دوم سال 2015 وارد بازار شود. این پردازنده های بر اساس Haswell-EX می باشند و قوی ترین پردازنده ی زئون E7 می باشد. این پردانده یک پردازنده 18 هسته ای فوق قدرتمند می باشد. اینتل به تازگی اطلاعات این پردازنده را فاش کرده است. با آریامونز همراه باشید.

اینتل به تازگی اطلاعات پردازنده ی نسل جدید زئون را فاش کرد. سرآمد این پردازنده ها  از خانواده زئون دارای 18 هسته می باشد. توان مصرفی این پردازنده 165 وات می باشد. نام این پردازنده Xeon E7-8890 v3 می باشد. این پردازنده که قدرتمند ترین پردازنده ی Xeon می باشد از هسته هایی با فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز استفاده می کند. این پردازنده از یک حافظه ی کش 45 مگابایتی بهره می برد. نوع این حافظه ی کش L3 می باشد. در گذشته نیز یک از همین نوع اما با تعداد هسته کمتر را تولید کرده بود. پردازنده ی قبلی Xeon E7-8867 نام دارد و دارای 16 هسته ی 2.5 گیگاهرتزی است.

در نسل سوم پردازنده های زئون اینتل از تعداد هسته های متفاوت استفاده کرده است که بر اساس مدل فرکانس کاری انها نیز متفاوت است. در زیر تمامی مشخصات نسل سوم این خانواده نشان داده شده است. در ستون اول مدل و در ستون بعد ان تعداد هسته نمایش داده شده است. در ستون سوم از چپ فرکانس کاری این پردازنده ها مشخص شده است. در ستون دوم از سمت راست نیز حافظ کش و درستون اخر توان معرفی شده است.

XeonE7Int

سری سوم از پردازنده های زئون اینتل با بهبود هایی روانه ی بازار خواهند شد. از جمله ی آنها حافظه‌‌ی رم‌های DDR4 و پشتیبانی از دستورات AVX و TSX‌ می باشد.