امروز:28 فروردین 1403

سامسونگ و مایکروسافت بر سر حق امتیاز به توافق رسیدند

مایکروسافت مرداد امسال سامسونگ را به دادگاه کشاند. اما قضیه شکایت چه بود؟ مایکروسافت مدعی شده بود که سامسونگ حق امتیاز اندروید را به این شرکت نمی دهد. اما باید دانست که این یک ادعا نبوده و سامسونگ در گذشته این حق امتیاز را به مایکروسافت داده است. اما در مرداد ماه امسال به نظر می رسد که سامسونگ دیگر مایل به پرداخت آن نبوده است. با آریامونز همراه باشید.

اگر شما مایلید که بدانید مایکروسافت و سامسونگ چه قراردادی را امضا نموده بودند که به موجب آن باید سامسونگ به ازای هر گوشی اندروید خود حق امتیاز به مایکروسافت بدهد باید بدانید که این دو شرکت اصل قضیه را فاش نکرده اند و تماما کلیاتی در این باره در دسترس است. اما تا اندازه ای می توان فهمید که این مشکل از قرارداد 2011 این دو شرکت است.

سامسونگ بعد از امضای قرارداد مذکور همیشه در پی پیدا کردن دلیل برای ندادن این حق امتیاز بوده است تا اینکه مایکروسافت، نوکیا را تصاحب کرد. و از آن به بعد سامسونگ تصمیم به ندادن این حق امتیاز گرفت. اما خرید نوکیا توسط مایکروسافت چه ربطی به این توافق داشته است هنوز معلوم نیست.

بعد از آن مایکروسافت از سامسونگ در مرداد ماه امسال شکایت کرد و امیدوار بود ه مانند اپل بتواند خسارت و حق امتیاز را از سامسونگ بگیرد.

اما امروز تیم های حقوقی این دو شرکت در بیانیه ی مشترکی دعوا بر سر حق امتیاز را خاتمه دادند.

سامسونگ و مایکروسافت مفتخرند اعلام نمایند که دعوی حقوقی بر سر این پرونده را در دادگاه ایالات متحده آمریکا و اتاق بازرگانی بین المللی خاتمه می دهند.

با این صلحنامه باید دانست که سامسونگ به پرداخت حق امتیاز ادامه خواهد داد اما آیا این مقدار کم شده و یا زیاد، معلوم نیست زیرا این دو شرکت هیچ اطلاعاتی از این قرارداد فاش نکرده اند.